| کد خبر: 235190 |

◄ تداوم یارانه ۹۰ درصدی بلیت مترو و اتوبوس

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، با رد احتمال گران شدن بلیت مترو، بر استمرار یارانه ۹۰ درصدی بلیت حمل و نقل عمومی از سوی شهرداری پایتخت تاکید کرد.

تین نیوز

سید جعفر تشکری هاشمی شامگاه گذشته در برنامه سلام تهران شبکه ۵، در پاسخ به مطلب مجری برنامه، مبنی بر اینکه شهردار اعلام کرد قیمت بلیت مترو ۲۰ هزار تومان می شود، گفت: البته شهردار این مطلب را تکذیب کرده‌؛  و موضوع هزینه واقعی بلیت مترو در یک جلسه تخصصی و بر اساس برآوردهای کارشناسی مطرح شده است، هزینه‌ای که تنها ۲ هزار تومان آن از مسافران دریافت می‌شود و باقی آن در قالب یارانه از سوی مدیریت شهری تامین می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره کل ارتباطات شورای شهر تهران،تشکری هاشمی در واکنش به شایعه افزایش قیمت بلیت مترو تا سقف ۲۰ هزار تومان، با ذکر این مطلب که طی ۱۶ سال گذشته مردم قیمت واقعی بلیت مترو و اتوبوس را پرداخت نکرده‌اند، گفت: شهروندان تهران، تنها ۱۰ درصد قیمت واقعی حمل و نقل عمومی را می‌پردازند و باقیمانده آن از طریق یارانه از سوی مدیریت شهری جبران می‌شود و به شهروندان اطمینان خاطر می‌دهیم که این رویه حتماً تغییر نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد قیمت واقعی بلیت مترو و اتوبوس از مردم گرفته شود، طبیعی است که تمایل به استفاده از حمل و نقل عمومی کاهش می‌یابد، گفت: به همین سبب است که دولت‌ها باید حمایت کنند تا این سامانه‌ها با یارانه‌ای که دریافت می‌کنند، قادر به ادامه خدمات‌رسانی به مردم باشند.

تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته هم با مشکل تامین منابع از سوی دولت‌ها مواجه بودیم اما یاد گرفتیم از دولت با جدیت پیگیری کنیم و پیگیر مطالبات بر حق شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی باشیم و همزمان، با تکیه بر منابع شهرداری تهران، توسعه حمل و نقل عمومی را در اولویت اقدامات خود قرار دهیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، با بیان اینکه خرید واگن جدید به‌دلیل گران بودن با مشکلات زیادی مواجه است، ادامه داد: برای ساخت یک کیلومتر مترو جدید و تجهیزات آن باید یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کنیم، قیمت  ۳۰ کیلومتر مترو، برابر با ۳۶ هزار میلیارد تومان است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه شرایط کنونی و شیوع کرونا بیش از پیش، اهمیت نیاز به توسعه حمل ونقل عمومی را به ما یادآور می شود، گفت: معتقدم یکی از مکان‌هایی که کرونا در آن لانه کرده، ایستگاه‌ها و واگن‌های مترو و اتوبوس‌ها است که کمبود وسایل نقلیه  شهری به تراکم جمعیت در ناوگان عمومی دامن زده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از انتخاب علیرضا زاکانی شهردار تهران دفاع می‌کنید، تاکید کرد: نه تنها هم اکنون بلکه در طول ۴ سال فعالیتش به عنوان شهردار، حتماً از وی حمایت خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه در شهرداری تهران به دنبال مسائل سیاسی نخواهیم بود و اصولاً معتقدم مجموعه مدیریت شهری، عرصه بازی‌های سیاسی نیست، گفت: شهردار تهران با تمام توان، پای کار میدانی برای شهر آمده و ما هم به عنوان اعضای شورای شهر تمام‌قد از وی حمایت خواهیم کرد تا گره‌ای از گره‌های تهران و مشکلات مردم این شهر باز شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه فقدان تامین منابع مالی و حمایت دولت‌ها از توسعه حمل و نقل عمومی، یک واقعیت تلخ تاریخی است، گفت: حتماً دولت، مسائل و مشکلات مختلفی دارد و در تخصیص منابع اولویت ها را در نظر می گیرد، اما معتقدم مهم‌ترین مسئله حمل و نقل  شهر تهران، این است که با نظام یارانه‌ای اداره می‌شود و به همین دلیل، نیازمند حمایت‌های دولت است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در پایان اظهار داشت: محدوده طرح ترافیک برای کاهش تردد در هسته مرکزی شهر طراحی شده است و به زودی تمامی نقاط قوت و ضعف طرح فعلی بررسی و اصلاحات لازم در لایحه سال آینده  اعمال خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 0 0

    بلیط مترو 20 تومن تموم میشه شما دو تومن از مسافرتهرونی میگیری. تکلیف اون 18 تومن چیه؟ مگه از جیب 80 میلیون نفر پرداخت نمیشه؟ چند نفر از این هشتاد میلون از مترو تهران هشت میلیونی استفاده میکنن؟ چرا اون روستایی کرمانی و سیستانی که حتی آب سالم برای خوردن نداره باید هزینه مترو سواری تهرانی ها رو بپردازه؟ این اسمش عدالته؟ این گریه ای که مرکز نشینان برای محرومیت سیستان و بلوچستان سر میدن اشک تمساح نیست؟ این دولت ، دولت همه ی مردم ایرانه یا دولت تهرانی ها؟

  • محمد 1 0

    اگر میشد سامانه‌ای راه اندازی میشد که حداقل اتباع خارجی بلیط رو به قیمت واقعی می‌خریدند الان در تهران روزانه هزاران افغانی سوار مترو میشن و از یارانه بلیط استفاده میکنن

  • مج 0 0

    در نظر بگیرید که اگر یارانه بلیط مترو قطع شود چه فاجعه ای میشود البته اینکه میگویند هیجده هزار تومان را دولت پرداخت میکند جمله ای تامل برانگیز هست چون این هزینه از مردم به عناوین مختلف دریافت میشود