| کد خبر: 235183 |

◄ نمایندگان مجلس سوئد چگونه به مجلس رفت و آمد می کنند؟

همچنین اگر نمایندگان مجلس سوئد بخواهند سفر کاری بروند باید ارزانترین گزینه مثلاً کوپه ارزان‌ تر قطار را انتخاب کنند و برای سفر خارجی حداکثر 50000 کرون معادل 5400 دلار حق دارند هزینه کنند.

تین نیوز

چندی پیش روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی، شرایط نمایندگان مجلس سوئد یکی از کشورهای موفق اروپایی را برشمرد.

به گزارش تین نیوز، از نکات مهم حمل و نقلی که برای نمایندگان سوئد ذکر شده بود نحوه رفت آمد آنها بود که  برای رفت و آمد، کارت بلیت اتوبوس و غیره سالیانه به آنها داده می‌ شود.

در ادامه این مطلب آمده است که مجلس سوئد فقط سه خودرو برای مناسبت‌های رسمی دارد و انتظار این است که نمایندگان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کرده و اگر تاکسی کرایه می کنند، نزدیک‌ ترین مسیر را انتخاب نمایند.

همچنین اگر نمایندگان مجلس سوئد بخواهند سفر کاری بروند باید ارزانترین گزینه مثلاً کوپه ارزان‌ تر قطار را انتخاب کنند و برای سفر خارجی حداکثر 50000 کرون معادل 5400 دلار حق دارند هزینه کنند.

حقوق زیاد ندارند و تا سال 1957 (1336) حقوق اصلاً دریافت نمی‌کردند، الان حقوقشان 40000 کرون سوئد است کمتر از حقوق یک معلم ساده و حق ندارند حقوق خود را بالاتر ببرند.

فقط به نمایندگانی آپارتمان مسکونی داده می‌ شود که ساکن استکهلم نباشند، آن هم آپارتمان 45 متر مربعی بدون اتاق خواب جداگانه و البته دوست و فامیل‌شان حق ندارند شب را در آنجا سپری کنند، مگر اینکه هزینه اقامت آن شخص را بپردازند.

هیچ گونه پرداخت حقوق مادام‌العمر ندارند بلکه فقط تا 2 سال بعد از پایان دوره نمایندگی به شرط اینکه ثابت کنند که به دنبال کار بوده‌اند می‌توانند تا وقتی کار گیر بیاورند معادل 85 درصد حقوق نمایندگی‌شان را دریافت کنند. سیاستمداران محلی که اصلاً حقوق دریافت نمی‌کنند چون کار سیاسی محلی کار عمومی محسوب می‌شود و حقوق ندارد.

روزنامه جمهوری اسلامی در پایان تاکید کرده است: این معنای واقعی خدمت به خلق است! حالا اگر شرایط مجلس ایران هم اینگونه بود، بازهم کسی حاضر بود میلیاردها تومان خرج کند که نماینده مجلس شود؟!

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 0 0

    با سلام
    در انتخاب آقای راستاد برای مدیرعاملی سازمان دیدیم که نظرسنجی تین نیوز کارساز نبود. امتیاز آقای راستاد کمترین بود بین کاندیداها ولی ایشان انتخاب شد. حالا هم فرقی نکرده. البته در انتخاب معاونین وزرا، وزیر نقش چندانی ندارد چه برسد به کارمندان و کارشناسان این صنعت. اینطور بوده و خواهد بود.