| کد خبر: 235177 |

◄ خودکفایی کامل گروه مپنا در زمینه طراحی سیستم­ های ویژه

توسعه و تعمیق تجربیات تیم­ های مهندسی مپنا، منجر به خودکفایی کامل این گروه در زمینه طراحی سیستم­ های ویژه، شبیه سازی فرآیندها و مدیریت فصول مشترک شد.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا گفت: توسعه و تعمیق تجربیات تیم­ های مهندسی مپنا، منجر به خودکفایی کامل این گروه در زمینه طراحی سیستم­ های ویژه، شبیه سازی فرآیندها و مدیریت فصول مشترک شد.

به گزارش تین نیوز، رضا جواهری افزود: برخی از این مطالعات که در ادامه به آن اشاره شده است، از حیث اثرگذری بر طرح خطوط مترو دارای جایگاه ویژه ­ای می ­باشند و نمونه­ های با کیفیت چنین مطالعاتی منحصراً توسط گروه ­های تخصصی مپنا انجام شده است.

وی در گفت و گو با تین نیوز، موارد مورد اشاره را به شرح زیر برشمرد:

  • توسعه نرم افزار شبیه سازی و بهینه سازی شبکه برق ترکشن
  • شبیه سازی­ های دو بعدی و سه بعدی تهویه و دفع دود تونل و ایستگاه­ های مترو
  • شبیه سازی و پخش بار الکتریکی شبکه بالادستی تغذیه خطوط ریلی و تحلیل دینامیکی آن
  • شبیه سازی و بهینه سازی شرایط آکوستیک ایستگاه­ های مترو
  • شبیه سازی و بهینه سازی پروفیل سیگنال رادیو در ایستگاه ­ها و تونل مترو

بیشتر بخوانید:

سهم کارخانجات داخلی از بازار خطوط ریلی شهری تا 90 درصد جای توسعه دارد

جواهری تاکید کرد: امروزه تسلط و مهارت تیم­ های مهندسی و اجرایی شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا که بیش از 100 متخصص در زمینه ­های مختلف را شامل می­ شود، در زمینه سیستم­ های الکتریکی و مکانیکی ویژه مترو، مونوریل و قطار سبک شهری به عمق و گستردگی لازم رسیده و این امر موجب شده کارفرمایان با تکیه بر دانش و سوابق این شرکت، عملاً از خدمات مهندسی خارج کشور بی نیاز شوند.

او عنوان کرد: به موازات توسعه و توانمندسازی در زمینه طراحی و مهندسی، این شرکت در حوزه بومی سازی تجهیزات خطوط ریلی نیز دست به اقدامات وسیعی زده که موجب شده استفاده از تجهیزات وارداتی در صنعت مترو به حداقل برسد.

مدیر عامل شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا افزود: یکی از ارزشمندترین بومی سازی ­های انجام شده در زمینه تولید ترانسفورماتورهای خشک، که تا سال 1394 توسط سازندگان اروپایی و چینی تامین می­ شد، در کارخانه ایران ترانسفو بوده است.

به گزارش تین نیوز، وی گفت: این مهم با همت و تلاش گروه مپنا و حمایت شرکت قطار شهری تهران و حومه انجام شد. طی فرآیند بومی سازی این محصول، ابتدا ترانسفورماتوهای شبکه توزیع تا ظرفیت 2.500 کیلوولت آمپر ساخته و موفق به اخذ گواهی Type Test شد و در مرحله بعد با ارتقای کیفیت محصول اولیه و لحاظ نمودن استانداردهای سخت گیرانه ­تر، تولید ترانسفورماتورهای ترکشن تا ظرفیت 3.500 کیلوولت آمپر در سال 1399 محقق شد.

جواهری تاکید کرد: ارزش این تجهیزات در هر ایستگاه مترو بیش از 150 هزار یورو تخمین زده می ­شود، و در صورتی که سرعت راه اندازی پروژه­ های مترو در کل کشور را بین 12 تا 15 ایستگاه در هر سال در نظر بگیریم، صرفاً ارزش ترانسفورماتورهای برق مورد نیاز این تعداد ایستگاه، بین 1.8 تا 2.2 میلیون یورو برآورد می­ شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 1

    احداث راه اهن شاهرودبه گرگان کمک به راه اهن شمال گرمسارواستفاده مشهد ازمزایای آنست