| کد خبر: 235142 |

رییس شورای اسلامی شهر قزوین خبر داد؛

◄ نوسازی و بازسازی دو هزار تاکسی فرسوده

به گفته رییس شورای اسلامی شهر قزوین گر اقدامی جهت نوسازی و بازسازی این خودروها صورت نگیرد در چند سال آینده ناوگان تاکسیرانی فرسوده خواهد شد.

تین نیوز

قزوین_ سارا غلامی| فصیحی رامندی رییس شورای اسلامی شهر قزوین گفت:  با توجه به اینکه هفتاد در صد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قزوین فرسوده است اگر اقدامی جهت نوسازی و بازسازی این خودروها صورت نگیرد در چند سال آینده ناوگان تاکسیرانی  فرسوده خواهد شد بنابراین ضرورت دارد در راستای نوسازی ناوگان، اقدامات ویژه ای صورت گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه چهل درصد سفرهای شهر قزوین توسط تاکسی ها انجام می شود، اذعان کرد:برای اینکه بتوانیم ناوگان  حمل و نقل عمومی را نوسازی کنیم و از سن فرسودگی فاصله بگیریم باید یا خودروهای فرسوده را اسقاط کنیم و رانندگان برای خودروی جدید ثبت نام کنند و یا خودروی کهنه در مراکز مشخص اسقاط شوند و به جای آن یک خودروی کارکرده مدل بالا از ناوگان تاکسیرانی غیر فعال و یا کم فعال خریداری کنند.

  این مقام مسئول در خصوص لایحه نوسازی و بهسازی دو هزار تاکسی اظهار کرد: اجرایی شدن این لایحه می تواند تاثیر زیادی در نوسازی و بهسازی ناوگان تاکسی داشته باشد چرا که در حال حاضر حدود 70 درصد ناوگان تاکسی شهر قزوین فرسوده است.

WhatsApp Image 2021-09-18 at 16.48.49

وی افزود: در این راستا لایحه طرح نوسازی و بهسازی دو هزار تاکسی در جلسه کمیسیون ترافیک بررسی و با این موضوع در کمیسیون موافقت شد.

فصیحی رامندی اذعان کرد:  بر این اساس تامین تسهیلات قرض الحسنه تا سقف 90 میلیون تومان برای حدود دو هزار تاکسی و با نرخ تسهیلات با کارمزد 4 درصد و باز پرداخت 5 ساله توسط کارگزاری شرکت استقلال خدمات پیشروی تهران اجرایی خواهد شد.

 به گفته وی مقرر شد تا به مدت شش ماه با شرکت مذکور قرار داد منعقد گردد و حتما نظارت لازم  بر تعهدات فی مابین صورت گیرد. و فرصت  فرصت بسیار خوبی برای شهرداری قزوین محسوب می شود که در خصوص نوسازی و بهسازی خودروهای تاکسی فرسوده اقدام نماید.

فصیحی رامندی  همچنین به لایحه افزایش 12 درصدی نرخ کرایه حمل و نقل بار و مسافر درون شهری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر  12 هزار نفر از راه حمل نقل عمومی ارتزاق می کنند و 4500 نفر راننده تاکسی با 3650 خودرو در شهر در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند.

WhatsApp Image 2021-09-18 at 16.48.50

رییس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ تورم و افزایش هزینه های استهلاک و لوازم یدکی خودرو و سایر هزینه ها زندگی رانندگان، لازم است تا در خصوص افزایش نرخ کرایه ها تصمیم گیری شود که البته با توجه به نظر فرمانداری و هیات تطبیق مقرر بود تا 42 درصد افزایش نرخ کرایه تاکسی لحاظ شود که در دو مرحله اجرایی شود.

وی با بیان اینکه توجه به اینکه در اردیبهشت ماه امسال نیز افزایش 30 درصدی کرایه اعمال شده، افزود:  بنابراین لایحه افزایش 12 درصدی کرایه حمل و نقل بار و مسافر به شورا ارایه شد که در کمیسیون عمران وترافیک وامور زیربنایی به تصویب رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.