| کد خبر: 235122 |

◄ تداوم روند دریافت انعام اجباری از رانندگان در مراکز توزیع بار

من راننده ام و با چشم خود دیده ام که چطور در بندرعباس و جاهای دیگر پول زور (یاانعام) از رانندگان کامیون می گیرند. آیا 300 هزار تومان انعام است یا پول زور؟

تین نیوز

مدتی پیش خبری مبنی بر مرگ یک راننده جوان کامیون در انبار اسکله بندر امام به دلیل بروز حادثه تصادف  در این انبار، در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

به گزارش تین نیوز، آن چنان که شاهدان عینی عنوان کردند: راننده مذکور برای بارگیری در انبار اسکله بندر امام خمینی حضور داشت که وقتی برای پرداخت انعام به راننده لودر به سمت لودر رفت راننده لودر او را ندید و با وی برخورد کرد که این موضوع موجب مرگ راننده شد.

به دنبال انتشار این خبر یک راننده کامیون در بخش نظرهای کاربران تین نیوز، نوشت: من راننده ام و با چشم خود دیده ام که چطور در بندرعباس و جاهای دیگر پول زور (یاانعام) از رانندگان کامیون می گیرند. آیا 300 هزار تومان انعام است یا پول زور؟

بیشتر بخوانید:

وی افزود: یک نفر قیچی به کانتینر می زند و پلمپ را می شکند، می گوید ۱۰ هزار تومان انعام بدهید. کارگر ۱۵۰ هزار تومان انعام می خواهد، کسی که بیجک امضا می کند ۳۰ هزار تومان انعام می گیرد، کسی که آن را می آورد  ۴۰ هزار تومان و کسی که نوبت می زند ۲۰ هزار تومان می گیرد.

این راننده کامیون عنوان کرد: همه اینها را در یک مرحله بارگیری در اسکله رجایی پرداخت کردم. البته بارنامه نویس هم ۳۰ هزار تومان به غیر از مبلغ کمیسیون می گیرد.

وی اظهار کرد: همه این انعام ها را باید راننده بپردازد، آیا کسی که کالاها را در مقصد خریداری می کند از این روند آگاه است؟ پس این پولی که راننده ازجیب خودش می دهد راچه کسی باید پرداخت کند ؟

این فعال بخش حملو نقل جاده ای کالا تاکید کرد: حتی در بعضی از باربری ها  ۳۵ درصد کمیسیون از رانندگان اخذ می شود،  آنهایی که دم از قانون می زنند در خانه خویش یا در ویلایشان لم داده اند و فقط کارگر یا رانندگانی مثل من، داریم زجر می کشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.