| کد خبر: 235056 |

◄ پروژه قطار شهری تبریز با سرعت خوبی در جریان است

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به سرعت قابل قبول پروژه قطار شهری، گفت: پروژه عظیم قطار شهری تبریز سریع تر از آنچه که متصور بودیم در جریان است.

تین نیوز

حکمیه غفوری در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از عملیات عمرانی خط 2 قطار شهری، گفت: بدون شک کار بزرگی که در این مجموعه در جریان است با تعریف و توصیف قابل بیان نیست و این بازدید ها واقعیت ها را روشن می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی با اشاره به تاثیر مستقیم استفاده از حمل و نقل ریلی در کاهش بار ترافیکی شهر ها و تسهیل رفت و آمد شهروندان افزود: در راستای تامین رفاه شهروندان طرح ها و لایحه های مترو در کمترین زمان ممکن در شورا  تصمیم گیری شده و اقدام خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد بودیم که کار عظیمی به صورت شبانه روزی در مترو در جریان بوده و کار در زیر زمین بسیار سخت است و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا هر جا مانعی وجود دارد از میان برداشته و در جهت تسهیل فرایند ها قدم برداریم.

عضو شورای شهر تبریز ضمن تقدیر از زحمات کارگران فعال در این پروژه گفت: انتظار می رود برای فعالان این پروژه از قبیل کارگران و مهندسان سختی کار برقرار شود. 

وی گفت: ای کاش مردم ما تنها از ۱۰ درصد کاری که در زیر زمین در جریان است مطلع می شدند تا بدانند چه زحمت های کشیده می شود،  به شخصه تا زمانی که از نزدیک از پروژه بازدید نداشتم کار را سهل می دیدم و می گفتم چرا کار پیش نمی رود اما در واقعیت کار با قدرت در حال انجام است و ما نیز  با تمام توان در کنار این سازمان خواهیم بود .

تبلیغات منفی علیه قطار شهری بی اساس است/ متعهد به حمایت از پروژه قطار شهری هستیم

یاسین بجانی _عضو شورای اسلای شهر تبریز نیز در این بازدید با اشاره به برخی از اطلاعات و تبلیغات منفی در خصوص پروژه قطار شهری گفت: این تبلیغات کاملا بی اساس است.

وی گفت: امروز به همراه همکاران و مدیران سازمان قطار شهری از این پروژه بزرگ بازدید داشتیم و جوانان ، نخبه ها و مهندسان این شهر 30 متر زیر زمین با تمام توان در حال فعالیت بودند.

وی خاطرنشان کرد: راندمان کاری در این پروژه بسیار بالا بوده و کارهای بزرگی انجام شده است و فعالیت‌های عمرانی با قدرت ادامه دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به نقش بازدید ها در آشنایی کامل اعضای شورا با جزئیات فرایندها، گفت: ما حدود یک ساعت در تونل بودیم و نتوانستیم بیشتر دوام بیاوریم و از نزدیک در جریان سختی کار این عزیزان قرار گرفتیم و اعلام می کنم به پروژه قطار شهری خوش بین هستم  و امروز همه متعهد می شویم که دست به دست هم دهیم و با حمایت از این پروژه قدم های محکمی برای تحقق و ادامه آن برداریم.

شورای ششم مصمم به حمایت از اتمام خطوط قطار شهری است

احد صادقی_عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این بازدید گفت: این اطمینان را به مردم می دهیم که هرچند شما در ظاهر آنچه در مجموعه قطار شهری در جریان است را نمی بینید اما همکاران،مهندسان و کارگران ما در این مجموعه با تمام توان و به صورت شبانه روزی  و متعهدانه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: شورای ششم با تمام توان پیگیر اتمام نواقصات فاز سه خط یک خواهد بود  و همزمان دیگر خطوط نیز با اولویت فعالیت خواهد داشت تا در طول شورای ششم شاهد افتتاح فاز یک خط دو قطار شهری باشیم.

وی گفت: در خصوص اتمام فاز یک خط دو بدون شک موانعی وجود دارد که شورا مصمم است با رسیدگی و پیگیری جدی نسبت به رفع موانع اقدام کند.

وی با اشاره به مصوبه اخیر شورای شهر تبریز در خصوص آغاز فعالیت های عمرانی در خط سه قطار شهری، گفت: این مصوبه اتفاق بسیار خوبی که این روزها در شورای ششم کلید خورد ، متاسفانه این پروژه مدت ها راکد بود و شورای ششم به صورت هماهنگ این اقدام را نهایی کرد تا مردم مناطق کم برخوردار نیز در آینده از این خدمات بهره مند شوند.

صادقی با تاکید بر ضرورت توجه به حمل و نقل ترکیبی گفت: با تحقق حمل و نقل ترکیبی شاهد کاهش بار ترافیکی شهر تبریز و  بخصوص کاهش تردد خودرو در هسته مرکزی شهر تبریز خواهیم بود که این امر باعث آرامش بیشتر در بافت تاریخی شهر تبریز خواهد بود.

ضرورت سرعت بخشی به تملک ایستگاه‌ها در مسیر خط ۲ قطار شهری تبریز

غلامرضا احمدی_ عضو شورای اسلامی شهر  تبریز نیز در این بازدید با اشاره به ضرورت سرعت بخشی به حل مشکلات پیش روی پروژه قطار شهری تبریز گفت: به منظور احداث ایستگاه ها در مسیر خط دو باید تملک با سرعت بیشتری انجام شود.

وی گفت: باید ضمن سرعت در عملیات، بهره وری نیز مورد توجه قرار گیرد از این رو برای پرهیز از دوباره کاری انتظار می رود همزمان با حفاری تونل ساخت ایستگاه ها نیز شروع شود و در هزینه ها صرفه جویی داشته باشم.

وی از پروژه قطار شهری به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت های شورای ششم نامبرد و افزود: بهره برداری به موقع مترو در روان سازی ترافیک شهر تبریز تاثیر گذار خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر نقش نظارتی شورای شهر، خاطر نشان کرد: مشاهده میدانی  پروژه ها بسیار موثر است، چرا که  اعضای شورا ضمن  اطلاع از جزئیات امور با احصای موانع پیشرفت، نسبت به رفع آنها قدم برمی دارند.

 از تحمیل هزینه‌های گزاف به پروژه‌ها باید بپرهیزیم

روح الله دهقان نژاد_ عضو شورای اسلامی شهر تبریزنیز در این بازید بر ضرورت سرعت بخشی عملیات عمرانی در خط 2 قطار شهری تاکید کرد و گفت: در حال حاضر حفاری تونل در فاز یک در حال انجام است و انتظار می رود همزمان ساخت ایستگاه ها نیز در این مسیر آغاز شود.

وی اظهار کرد: در فاز نخست خط دو حدود ده کیلیومتر حفاری در حال انجام است و اگر حدود سه سال به طول بینجامد و بخواهیم بعد از اتمام شروع به ساخت ایستگاه ها بکنیم بسیار زمان بر و هزینه بر خواهد بود از این رو باید تمهیداتی برای سرعت بخشی به تملک ایستگاه ها و شروع ساخت و سازها انجام شود تا از تحمیل هزینه های گزاف به پروژه بپرهیزیم.

وی گفت: در جریان بازدید از خط یک نیز یک مورد مشکل تملک وجود داشت که من همان جا متعهد شدم در کمیسیون تحقیق و نظارت این مشکل را بررسی و حل کنیم  و خوشبختانه سرپرست محترم به موضوع ورود کردند و مقرر شده است مشکل سریع تر حل شود.

 وی با اشاره به تصویب دوفوریتی آغاز خط سه قطار شهری در صحن علنی شورا گفت: یکی از تاثیرات بسیار خوب بازدید ها آشنایی با مشکلات و نواقصات و تلاش برای رفع آنها است برای نمونه بازدید هفته گذشته از خط یک و قرار گرفتن اعضا در جریان امور یکی از دلایل تصویب سریع این لایحه بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز، عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر تعامل دو طرفه سازمان قطار شهری و شورای شهر خاطرنشان کرد: ریل گذاری شورای شهر در خصوص قطار شهری در راستای احصای مشکلات ،رفع موانع  و در نتیجه نظارت دقیق خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.