| کد خبر: 235022 |

دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت :

ثبت‌نام ۱۰۰ هزار نفر در سامانه سماح

دبیر ستاد مرکزی اربعین: زائران تا زمانی که ویزای آن‌ها اعتبار دارد، می توانند عازم سفر شوند حال ممکن است در ایام اربعین باشد و یا بعد از ایام اربعین به سفر بروند، اما در مجموع صرفا ۶۰ هزار نفر به عراق اعزام می‌شوند.

تین نیوز

دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تا روز گذشته ۱۰۰ هزار نفر در سامانه سماح پیش‌ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند، گفت: افرادی که ویزا دارند نیازی به ثبت‌نام در سامانه سماح ندارند.

"احمد محمدی‌فر" دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره آخرین وضعیت اعزام زائران به عتبات عالیات در ایام اربعین گفت: افرادی که دارای ویزا هستند و از قبل اقدام به دریافت روادید عراق کرده‌اند و روادید آنها همچنان اعتبار دارد، برای سفر اربعین نیاز نیست در سامانه سماح نام‌نویسی کنند.

وی ادامه داد: این افراد دقت کنند که روادید آنها باید تا پایان مراسم اربعین حسینی اعتبار داشته باشد؛ در غیر این صورت از خروج آنها از کشور جلوگیری می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: پایان مهلت ثبت‌نام زائران در سامانه سماح نیز از طریق کمیته اعزام اعلام خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، محمدی‌فر درباره بازگشت زائران از عراق گفت: مذاکراتی در این خصوص صورت گرفته است که زائران برای بازگشت از یک مرز زمینی به کشور بازگردند و برای این منظور نیز مرز مهران در نظر گرفته شده است، البته ساز و کار بازگشت زائران از مرز مهران در روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازگشت زمینی زائران باعث تجمع در مرز نمی‌شود، تصریح کرد: خیر، چون یک تعداد بسیار محدود زائر اعزام می‌شود، صرفا ۶۰ هزار نفر هستند که در روزهای مختلف به کشور باز می‌گردند و مشکل خاصی ایجاد نخواهد شد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: زائران تا زمانی که ویزای آن‌ها اعتبار دارد، می توانند عازم سفر شوند حال ممکن است در ایام اربعین باشد و یا بعد از ایام اربعین به سفر بروند، اما در مجموع صرفا ۶۰ هزار نفر به عراق اعزام می‌شوند.

محمدی‌فر همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است شرکت‌های زیارتی برای زائران ویزای تجاری اخذ کرده و از این طریق زائران را اعزام کنند، گفت: اخذ ویزای تجاری ساز و کار خاص خود را دارد و توسط وزارت‌خانه‌های ذیربط با هماهنگی قبلی باید انجام شود و اگر دفتر زیارتی اعلام می‌کند که می‌تواند زائران را با ویزای تجاری به عتبات اعزام کند قطعا کلاهبرداری است و حتما توسط دستگاه‌‌های مسئول به تخلفات آن‌ها رسیدگی می‌شود.

وی درباره ارسال وسایل موکب‌داران به عراق گفت: از سوی عراق برای تعدادی از موکب‌داران مجوز صادر شده است تا بتوانند وسایل‌شان را به صورت زمینی به عراق ارسال کنند. موکب‌داران نیز به محض اینکه ویزا دریافت کرده و آمادگی حرکت داشته باشند می‌توانند به عراق اعزام شوند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره بازگشت زائران تاکید کرد: زائرانی که با هواپیما به ایران برمی‌گردند مشکلی برای بازگشت آن‌ها وجود ندارد و روند کار مشخص است اما برای افرادی که قصد دارند زمینی به کشور بازگردند همانطور که گفتم یک مرز برای این منظور مشخص شده است که بتوانند از طریق این مرز بازگردند. جزییات در این زمینه نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

محمدی‌فر در پاسخ به این سوال که تاکنون چند نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: تا روز گذشته حدود ۱۰۰ هزار نفر در سامانه سماح پیش ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت به سامانه ثبت‌نام کمیته اعزام متصل است و افرادی که اقدام به ثبت‌نام در سامانه سماح می‌کنند بلافاصله در سامانه مشخص می‌شود و اگر این افراد دو دُز واکسن را زده باشند امکان صدرو ویزا برای آن‌ها فراهم می‌شود و اگر واکسن نزده باشند امکان عبور از این مرحله برای آن‌ها وجود ندارد.

محمدی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا درباره اعزام زائران عراقی به ایران برای ایام پایانی ماه صفر نیز رایزنی‌هایی صورت گرفته است، تصریح کرد: آن‌ها درخواستی برای اعزام زائر به ایران نداشته‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.