| کد خبر: 234939 |

◄ خطیب‌زاده: لغو روادید عراق برای ترددهای هوایی است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که لغو روادید عراق برای اتباع ایرانی در حال حاضر برای ترددهای هوایی است.

تین نیوز

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران که به دلیل رعایت پروتکل‌های کرونا به صورت آنلاین برگزار شد، ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش تین نیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسشی درباره نشست روز گذشته آیت‌الله رئیسی و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و افزایش سهمیه روادید زوار اربعین نیز اظهار داشت: سفر الکاظمی در راستای روابط بسیار نزدیک ایران و عراق انجام شد. نخست وزیر عراق به عنوان اولین مقام ارشد خارجی بعد از تحلیف به ایران سفر و هیأت بلندپایه‌ای را به همراه داشت و گفت‌وگوهای خیلی خوبی در تهران انجام و تمرکز بر مسائل اقتصادی و تجاری و پروژه‌های در دست اجرا بود مثل پروژه راه‌آهن بصره - شلمچه و نفت و گاز بود. درباره تسهیل روادید تردد اتباع دو کشور و زوار اربعین توافقاتی صورت گرفت.

وی افزود: دو طرف تلاش دارند عدد را با رعایت سلامت زوار بالا ببرند. توافق اولیه در بغداد ۳۰ هزار نفر از زوار ایرانی بود که از مسیر هوایی وارد عراق شوند. پیش از سفر الکاظمی عدد ۶۰ هزار توافق شد و در سفر روز گذشته مجدد توافق شد روی ۶۰ هزار مقامات بهداشتی و مرتبط با اربعین تجدید نظر کنند و براساس هر میزانی که شود حداکثر امکان را محقق کنند ولی در تردد هوایی است.

خطیب‌زاده درباره لغو روادید نیز اظهار داشت: ما لغو روادید را برای اتباع عراقی تصویب کردیم و منوط به عمل متقابل از سوی دوستان عراق بود که الکاظمی برای ترددهای هوایی این توافق انجام شد و ترتیبات اجرایی طی روزهای آتی صورت خواهد گرفت.

این دیپلمات ارشد ایرانی در پاسخ به سؤالی درباره سفر وزیر خارجه کشورمان به هند نیز بیان کرد: سفری به هند دردستورکار بود که با توجه به سفر تاجیکستان برای شرکت در نشست شانگهای و این هفته امکان انجام این سفر نخواهد بود و این سفر زمانبندی جدیدی خواهد داشت که اعلام خواهم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.