| کد خبر: 234922 |

اعزام ۱۰ تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده خراسان رضوی

درحال حاضر پنج تیم ارزیاب در قوچان و پنج تیم دیگر در درگز به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند تا خسارت‌ها و تلفات احتمالی را برآورد کنند.

تین نیوز

سخنگوی هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه زلزله ۵.۲ ریشتری که به مرکزیت حوالی قوچان و عمق ۶ کیلومتری در ساعت ۸:۳۲ دقیقه صبح امروز دوشنبه رخ داد، گفت: در طی این زلزله، بلافاصله وضعیت زرد امدادی و آماده باش در هلال احمر اعلام شد و درحال حاضر پنج تیم ارزیاب در قوچان و پنج تیم دیگر در درگز به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند تا خسارت‌ها و تلفات احتمالی را برآورد کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مجتبی محمودیاظهار کرد: زلزله ۵.۲ ریشتری که به مرکزیت حوالی قوچان و عمق ۶ کیلومتری در ساعت ۸:۳۲ دقیقه صبح امروز دوشنبه رخ داد.

وی افزود: در طی این زلزله، بلافاصله وضعیت زرد امدادی و آماده باش در هلال احمر اعلام شد.

سخنگوی هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: همچنین به دستور معاون امداد و نجات هلال احمر استان تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال‌احمر در شهرهای قوچان، چناران، مشهد، کلات، درگز و نیشابور در حالت آماده‌باش درآمدند.

محمودی خاطر نشان کرد: درحال حاضر پنج تیم ارزیاب در قوچان و پنج تیم دیگر در درگز به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند تا خسارت‌ها و تلفات احتمالی را برآورد کنند.

وی تاکید کرد: تاکنون هیچ‌گونه خبری از تلفات و یا تخریب گسترده اعلام نشده است. با دهیاران روستاها در ارتباط هستیم تا در صورت خسارات یا تلفات امدادگران هلال‌احمر به موقع و به سرعت در محل حاضر شده و کمک کنند.

سخنگوی هلال احمر خراسان رضوی عنوان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم که هشدارهای زمان زلزله را توجه کرده و بدون استرس در حالت آماده‌باش قرار گیرند. همچنین از مردم درخواست می‌کنیم ترجیحا در فضای باز حضور داشته باشند.

محمودی بیان کرد: احتمال پس‌لرزه وجود دارد اما معمولاً زلزله اصلی همان زلزله اولی است اما امکان زلزله شدیدتر نیز وجود دارد. آن‌چیزی که در زلزله خود باعث مشکل خواهد شد، ترس بیش از حد و فرار است.

وی افزود: بهترین کار در زمان زلزله پناه‌گیری است. از مردم خواهش می‌کنم که در فضای باز حضور پیدا کرده و از حضور در محل‌هایی که احتمال ریزش وجود دارد، پرهیز کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.