| کد خبر: 234917 |

سیستم جدید بوئینگ برای نابودی موشک‌های بالستیک در فضا

شرکت بوئینگ با همکاری آژانس دفاع موشکی آمریکا یک سیستم جدید رهگیری پیشرفته زمینی ابداع کرده که می‌تواند موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای را در فضا نابود کند.

تین نیوز

در سال‌های اخیر تلاش برای ساخت سیستم‌های زمینی موشکی ضد بالستیک که بتوانند این موشک‌ها را بعد از ورود به فضا و قبل از ورود مجدد به جو زمین و رسیدن به مقصد نابود کنند، افزایش یافته است. سیستم‌های تهاجمی یادشده معمولاً با سرعت مافوق صوت به سمت موشک بالستیک حرکت می‌کنند و نیازی به مواد منفجره هم ندارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از نیواطلس، برای ارتقای دقت این سیستم‌ها از شبکه ای از رادارهای زمینی، رادارهای هشدار اولیه و رادارهای دریایی استفاده می‌شود تا شناسایی، تعقیب و محاسبه بهترین زمان حمله به موشک بالستیک با دقت ممکن شود. آمریکا در حال حاضر دارای ۴۴ مرکز موشکی برای رهگیری موشک‌های بالستیک دشمن است و قصد دارد ۶۴ مرکز دیگر با این هدف تأسیس کند. دقت این مراکز در صورت شلیک یک موشک رهگیری ۵۶ درصد و در صورت شلیک ۴ موشک رهگیر ۹۷ درصد است.

برای افزایش دقت و انعطاف این موشک‌های رهگیر، بوئینگ از نرم افزارهای مدل سازی دیجیتال برای انتخاب بهترین زمان شلیک آنها استفاده کرده است.

بوئینگ از بیست سال قبل در تلاش است تا سیستم‌های مورد استفاده برای تولید، یکپارچه سازی و نگهداری این سیستم‌های رهگیر را ارتقا دهد. قرار است طی ماه‌های آینده آزمایش‌هایی بر روی این سیستم‌های به روز شده انجام شود تا مشخص شود استفاده از نرم افزارهای مذکور تا چه حد کارایی آنها را افزایش داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.