| کد خبر: 234890 |

شورای‌عالی شهرسازی و معماری در مکاتبه با استاندار تهران ابلاغ کرد؛

موافقت با ممنوعیت ایجاد پیش‌آمدگی در معابر شهری شهرهای استان تهران به غیر از شهر تهران

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استاندار تهران، مصوبه شورا را با موضوع ممنوعیت ایجاد پیش‌آمدگی (کنسول) در معابر شهری کلیه شهرهای استان تهران به غیر از شهر تهران، ابلاغ کرد.

تین نیوز

 دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به محسنی‌بندپی استاندار تهران، مصوبه شورا را با موضوع پیش‌آمدگی (کنسول) در معابر شهرهای استان تهران، ابلاغ کرد.

متن مصوبه بدین شرح است: شورای عالی  شهرسازی و معماری ایران در تاریخ ٧ تیر ١٤٠٠با عنایت به نامه شماره ٨٤٧٥ /٤ / ١٤٠٠ مورخ ٢٧ اردیبهشت ١٤٠٠ معاونت هماهنگى امور عمرانی استاندارى تهران، موضوع آسیب‌شناسى احداث پیش‌آمدگى  (کنسول) در معابر شهرهای استان را مورد بررسی قرار داد. بنا بر گزارش ارایه شده احداث پیش‌آمدگی (کنسول) در معابر شهری موجب تعرض به حقوق عامه و به‌هم‌ریختگی بافت و منظر شهری و اغتشاش بصری شده است. بنابراین شورای عالی با ممنوعیت ایجاد پیش‌آمدگی (کنسول) در معابر شهری کلیه شهرهای استان تهران به غیر از شهر تهران موافقت و مقرر کرد ملاک‌عمل صدور پروانه ساخت، ضوابط طرح تفصیلی در این خصوص باشد.

در تبصره این مصوبه آمده است: چنانچه در ضوابط و مقررات طرح تفصیلی مصوب پیش‌آمدگی بلامانع باشد، رعایت بند ۴-۴-۵ (الزامات پیش‌آمدگی) مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان در صدور پروانه ساختمان الزامی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.