| کد خبر: 234874 |

وعده اجرای مگاپروژه در بخش حمل و نقل

توان ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال و دعوت از سرمایه گذاران برای پروژه های عمرانی و حمل و نقل، از جمله مهمترین برنامه های وزیر راه و شهرسازی است.

تین نیوز

در حال حاضر بخش عمران کشور به دلیل شرایط تحریم‌ها و کسری شدید مالی، در شرایط حساس و پیچیده‌ای قرار دارد؛ در چنین شرایطی، قول‌هایی همچون ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال و دعوت از سرمایه‌گذاران برای مشارکت در طرح‌های آزادراهی و طرح‌های ریلی، از سوی رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی شنیده می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، او در برنامه‌های خود، از پهن کردن فرش قرمز برای ایرانیان مقیم کشورهای خارجی، دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بخش خصوصی و روش‌های تامین منابعی مانند تهاتر با نفت را برای اجرای مگاپروژه‌های حمل و نقل خبر داده است.

قاسمی در عین حال، پیش از این در گفت وگویی تلویزیونی گفته بود که توسعه حمل‌ونقل و اجرای مگاپروژه‌های آن مانند ساخت راه‌آهن تهران-مشهد، راه‌آهن تهران-قم-اصفهان، ساخت آزادراه‌ها  و... را از طریق جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و با روش‌هایی مانند تهاتر با نفت، BOT و... در دستور کار خود قرار داده و برای سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور فرش قرمز پهن می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص ساخت و ساز در بخش مسکن نیز مدعی شده است که توان مهندسی، فنی و شرکت‌هایی که عملا بتوانند یک میلیون مسکن را بسازند، در کشور وجود دارد.

جدول زیر بخشی از مهمترین وعده‌های اعلام شده از سوی رستم قاسمی در برنامه‌های وی است.

تکمیل و بروزرسانی بانک زمین و احصای کلیه زمین‌های دولتی واقع در حریم و محدوده شهرها، تامین تمامی اراضی موردنیاز برای تولید مسکن در دولت سیزدهم، اجرای ماده ۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تا پایان ۱۴۰۰ است.

پیگیری و نهایی‌سازی جدول اقدام مبتنی بر قانون جهش تولید و تامین مسکن، تدوین نقشه راه مبتنی بر اولویت‌بندی چگونگی اجرای طرح‌های پشتیبان اقدام ملی مسکن، زمان‌بندی اجرایی عملیات طرح اقدام ملی با حداکثر سرعت ممکن، معرفی افراد واجد شرایط به بانک‌ها جهت اخذ تسهیلات ساخت مسکن موضوع قانون بودجه، و تشکیل فوری صندوق مسکن و تجهیز منابع مالی مطرح در قانون جهش تولید مسکن.

تکمیل تمامی واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر تا پایان ۱۴۰۰، ایجاد سامانه ثبت اطلاعات برخط واحدهای تکمیل نشده مسکن مهر، تسریع در اجرای خدمات روبنایی موردنیاز پروژه‌های مسکن مهر از محل تهاتر اراضی وزارت راه و شهرسازی، شروع مقدمات اجرایی فرآیند ساخت نهضت ملی مسکن با اولویت شهرهای کوچک و متوسط و روستاها و تامین مسکن محرومان،  تسریح در فرآیند نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده.

تکمیل طرح جامع حمل‌ونقل و نقشه راه عملیاتی‌سازی آن مبتنی بر زمان بندی مشخص، تدوین نقشه راه بهبود کیفیت ناوگان حمل و نقل در چهار بخش، تدوین نقشه اقدام کریدورهای بین‌المللی و هاب‌های لجستیکی، تدوین برنامه عملیاتی برای کاهش تلفات با افزایش ایمنی راه‌های کشور، و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام راه روستایی.

تکمیل و به‌روزرسانی «سامانه ملی املاک و اسکان» جهت اجرای ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم به عنوان مهم‌ترین ابزار سیاست‌گذاری و مدیریت حوزه مسکن، شناسایی و معرفی خانه‌های خالی و گران‌قیمت با اولویت کلانشهرها به وزارت اقتصاد و دارایی جهت اخذ مالیات با اجرای ماده ۵۴ مکرر و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰

تدوین راهکارهای جذب سرمایه‌گذار مردمی در طرح‌های حمل و نقلی و مسکن، معرفی طرح‌های آزادراه‌ها و طرح‌های ریلی و دعوت از سرمایه‌گذاران برای مشارکت، استفاده از منابع مالی و اموال دستگاه‌های تابعه برای تأمین مالی طرح‌های اولویت‌دار حمل و نقل از طریق صندوق توسعه حمل و نقل

احصاء و تدوین برنامه زمان‌بندی کلیه پروژه‌های پیشران در حوزه حمل و نقل با تاکید بر پروژه‌های ناتمام دارای اولویت و امکان خاتمه‌یابی سریع

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.