| کد خبر: 234819 |

◄ توقیف خودرو‌ها با بیش از ۳ میلیون تومان جریمه

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهو ناجا گفت: خودرو‌هایی که بیش از ۳ میلیون تومان جریمه داشته باشند، توقیف می‌شوند.

تین نیوز

سرهنگ جهانی درباره قوانین جدید راهور برای توقیف خودرو‌ها افزود: آنچه قبلا اجرا می‌شد درباره خودرو‌هایی بود که بالای یک میلیون تومان جریمه داشتند.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، وی گفت: با ابلاغ جدید و افزایش جریمه‌ها مقرر شد از این به بعد خودرو‌هایی که توقیف می‌شوند بالغ بر سه میلیون تومان جریمه برای آن‌ها ثبت شده باشد.

سرهنگ جهانی ادامه داد: در این ابلاغ جدید پیش بینی شده است خودرو‌هایی که حامل خانواده هستند با وجود جریمه بالا توقیف نشوند ضمن اینکه به افرادی که بالای دو میلیون تومان جریمه دارند پیامک ارسال شده است.

وی تصریح کرد: ممکن است برخی چنین پیامی را دریافت نکرده باشند که شاید تلفن همراهی اعلام به پلیس تغییر کرده باشد یا اینکه خودرو به فرد دیگر واگذار شده و اطلاعات آن در سیستم ثبت نشده باشد.

آقای جهانی ادامه داد: درباره افرادی که خط قرمز‌ها را رعایت نمی‌کنند کوتاه نمی‌آییم یعنی افرادی که تخلفات حادثه ساز مثل سرعت، سبقت غیر مجاز و حرکات مارپیچ در جاده داشته باشند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: اگر کسی با سرعت و سبقت با جان خودش و سرنشینان درجاده بازی می‌کند قطعا با چنین افرادی بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.

سرهنگ جهانی درباره امن‌ترین شرایط برای اطلاع از میزان جریمه‌ها گفت:​بهترین راه مراجعه به سایت اینترنتی راهور ۱۲۰ است که از همین سایت می‌شود از میزان جریمه مطلع شویم ضمن اینکه شرایط پرداخت هم در سایت وجود دارد.

وی افزود: با توجه به گام جدی پلیس راهنمایی و رانندگی برای هوشمند سازی پلیس راهور در تهران دو مرکز میثم و خاواران برای تعویض پلاک و شماره گذاری اینترنتی کار می‌کنند.

سرهنگ جهانی تصریح کرد: خریدار و فروشنده می‌توانند با یک بار مراجعه به پلیس+۱۰ و احراز هویت از خدمات اینترنتی پلیس راهور بهره‌مند شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.