| کد خبر: 234804 |

پورشه ۱۰۰۰ اسب بخاری در مونیخ رونمایی شد

شرکت خودروسازی پورشه از کانسپتی به نام میشن R که یک خودرو تمام الکتریکی مسابقه‌ای است، در مونیخ رونمایی کرده است. میشن R نخستین خودرو تمام الکتریکی ۱۰۰۰ اسب بخاری پیست محسوب می‌شود.

تین نیوز

نمایشگاه خودروی مونیخ را می‌توان نخستین نمایشگاه خودروی اروپا با تعداد فراوان محصولات الکتریکی معرفی کرد. شرکت خودروسازی پورشه برای افزایش سهم بازار و بازنماندن از رقبای هم وطن، در مونیخ از محصول جدید خود یعنی کانپست میشن R رونمایی کرد. میشن R نخستین خودرو مسابقه‌ای تمام الکتریکی این برند مشهور آلمانی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، پورشه میشن R را برای رقابت با قدرتمندترین خودروهای مسابقه‌ای در پیست طراحی و تولید کرده که مواد اولیه آن از نوع بازیافتی و پایدار است. این محصول نشان می‌دهد که می‌توان خودرو تمام الکتریکی مسابقه‌ای برای رقابت تولید کرد و نگرانی خودروسازان ایتالیایی را مرتفع کرد. هرچند که در زمان رونمایی این محصول، مدیران پورشه از زمان تولید انبوه این خودرو حرفی نزدند، اما به نظر می‌رسد شرایط تولید در اشتوگارت در حال آماده سازی است.

میشن R از نسل جدید موتورهای الکتریکی استفاده می‌کند که قابلیت تولید ۱۰۷۳ اسب‌بخار قدرت را دارد، این خودرو کانسپت پورشه چهارچرخ محرک تولید شده که قادر است در ۲.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. پورشه برای افزایش ایمنی این خودرو، حداکثر سرعت را در ۳۰۰ کیلومتر در ساعت محدود کرده است. پورشه مدعی شده که عملکرد میشن R می‌تواند برابر عملکرد ۹۱۱  جی تی ۳ باشد.

پورشه در خصوص حداکثر قدرت این خودرو اعلام کرده است که این محصول را می‌توان با قدرت ۶۸۰ تا ۱۰۷۳ اسب بخار برای حرکت در پیست آماده کرد. فناوری که برای ذخیره سازی جریان الکتریکی  در میشن R به کار رفته است، می‌تواند ۹۰۰ ولت را در باتری‌ها ذخیره کند. نکته قابل توجه اینجاست که باتری این خودرو به وسیله روغن خنک می‌شود و می‌توان ۷۵ درصد از ظرفیت آن را در ۱۵ دقیقه شارژ کرد. پورشه برای بهبود آیرودینامیک میشن R  از قطعات هاردکور فعال با سه دریچه ورودی هوا و یک باله الکترونیکی هوشمند در عقب خودرو استفاده کرده است.

از آنجایی که وزن در خودروهای الکتریکی بسیار حائز اهمیت است، پورشه برای سبک سازی بدنه و افزایش ایمنی اقدام به تقویت بدنه با الیاف طبیعی و پلاستیک سبک کرده است. این مواد اولیه را با نام NFRP می‌شناسیم که ساختار خودرو را تشکیل داده است. البته این خودروساز آلمانی برای افزایش ایمنی خودرو به ویژه قسمت‌های که باتری در آن تعبیه شده از فیبرکربن نیز استفاده کرده است. این متریال اطمینان خاطری به سرنشین نسبت به ایمنی محصول می‌دهد. نکته قابل توجه در اینجاست که ماژول تعبیه شده برای راننده در زمان حرکت، مشابه شبیه سازی esports عمل کرده که در زمان حرکت به راننده کمک شایانی در تصمیم گیری می‌کند.

شرکت خودروسازی پورشه تاکنون جزئیاتی در خصوص تولید انبوه این محصول منتشر نکرده، اما آنطور که به نظر می‌رسد در تلاش است هوشمندترین خودرو مسابقه‌ای پست را به کمک فناوری‌های جدید به ویژه خودران تولید کند. پورشه مدعی است که در سه دهه گذشته ۴۴۰۰ خودرو برای مسابقات پیست فروخته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.