| کد خبر: 234735 |

◄ صادرات از پایانه مرزی میرجاوه ۱۶۰ درصد رشد داشته است

رییس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از رشد ۱۶۰ درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی میرجاوه به کشور پاکستان در سالجاری خبر داد.

تین نیوز

مسعود نکودری اظهارداشت: ۳۵۰ هزار و ۲۳۹ تن کالا در این مدت توسط ۱۵ هزار و ۵۸۴ دستگاه کامیون از پایانه مرزی میرجاوه به کشور پاکستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۳۴ هزار و ۵۰۱ تن کالا و پنج هزار و ۸۶۹ دستگاه رشد ۱۶۰ درصدی در تناژ و ۱۶۶ درصدی در ناوگان را نشان می‌دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی گاز مایع، قیر و هیدروکربن را از عمده کالاهای صادراتی از پایانه مرزی میرجاوه در این مدت ذکر کرد و افزود: پایانه مرزی میرجاوه همواره یکی از پایانه‌های فعال کشور در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت بشمار می‌رفته بطوری که علاوه بر رشد ۱۶۰ درصدی صادرات با عملکرد بسیار مطلوب رشد ۱۳۳ درصدی در ترانزیت کالا در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته برای استان رقم زده است.

رییس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به اینکه موفقیت صادرات از پایانه مرزی میرجاوه در طول سال‌های اخیر مبرهن این واقعیت است که در صورت توسعه زیر ساخت‌ها می‌توان روز به روز شاهد گسترش فعالیت‌های اقتصادی در استان بویژه صادرات کالاهای ایرانی به پاکستان بود بنابراین این اداره کل توسعه پایانه مرزی و توسعه فضای سالن مسافری جهت پذیرش زائران کشور همسایه را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: پایانه مرزی میرجاوه به دلیل نزدیکی به مراکز جمعیتی کشور پاکستان از فعالترین پایانه‌های مرزی کشور محسوب می‌شود که علاوه بر نقش‌آفرینی در توسعه مناسبات اقتصادی اشتغالزایی زیادی برای مردم استان به همراه داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.