| کد خبر: 234572 |

بازسازی تدریجی شبکه پروازهای خارجی فرودگاه لارستان

مدیرکل فرودگاه لارستان از کاهش ۳۰ درصدی پروازهای لارستان به دنبال مصوبه ستاد کرونا خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه لارستان از کاهش ۳۰ درصدی پروازهای لارستان به دنبال مصوبه ستاد کرونا خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امین‌اله صولتی، مدیر کل فرودگاه بین المللی آیت الله ایت اللهی لارستان  از کاهش پروازهای این فرودگاه به دنبال مصوبه ستاد ملی کنترل کرونا خبر داد و گفت: در تعطیلات ۶ روزه‌ای که اعلام شد، پروازهای داخلی این فرودگاه به میزان ۳۰ درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: فرودگاه لارستان و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران کاملا همسو با ستاد ملی کرونا حرکت می‌کنند و مصوبات این ستاد به منظور جلوگیری از تشدید بیماری کرونا در کشور در این فرودگاه اجرا می‌شوند.

مدیر کل فرودگاه لارستان با بیان اینکه ۸۰ تا ۸۵ درصد از پروازهای این فرودگاه خارجی هستند، گفت: فرودگاه لارستان از بین ۵۴ فرودگاه کشور از نظر میزان پروازهای خارجی در رتبه ۵ یا ۶ قرار دارد. پس از شیوع کرونا، به دلیل محدودیت‌هایی که ایرلاین‌ها و کشورهای خارجی وضع کرده‌اند و همچنین به دلیل کاهش استقبال مسافران از سفرهای خارجی، پروازهای خارجی فرودگاه لارستان نیز کاهش یافت. به طور مثال، پیش از کرونا هفته‌ای ۲ پرواز از لار به کویت برقرار بود، اما اکنون کویت از پذیرش پروازهای مستقیم امتناع می‌کند و مسافران ورودی به این کشور باید ابتدا در یک کشور ثالث قرنطینه شوند.

وی افزود: پیش از کرونا، هفته‌ای ۱۰ پرواز خارجی توسط ایرلاین‌های العربیه، فلای‌دوبی و ایران‌ایر لار را به شهرهای شارجه و دوبی در امارات متحده عربی متصل می‌کرد، اما اکنون العربیه تمامی پروازهای خود به ایران را لغو کرده و فلای‌دوبی نیز پروازهای خود را کاهش داده است.

صولتی با بیان اینکه اکنون این شبکه پروازی در حال بازسازی است، گفت: اکنون شرکت‌های کیش‌ایر و قشم‌ایر پروازهای خود را از لار به دوبی آغاز کرده‌اند و ایران‌ایر نیز پس از یک وقفه یک ماهه، با بازگشت ایرباس A۳۲۱ این شرکت از چک دوره‌ای، پروازهای تهران-لار-دوبی-لار-تهران را از سر گرفته است، بنابراین اکنون ۷ پرواز هفتگی از لار به امارات وجود دارد.

وی ادامه داد: از اول سال جاری شرکت هواپیمایی ایران‌ایر نیز مجوز پرواز لار-دوحه را از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کرده و در صورت استقبال مسافران این پرواز نیز برقرار خواهد شد.

مدیر کل فرودگاه بین المللی آیت الله ایت اللهی لارستان با اشاره به پروازهای داخلی این فرودگاه نیز گفت: اکنون تنها ۴ پرواز هفتگی به تهران در این فرودگاه برقرار است. پیش از آغاز کرونا، برای اتصال لار به شیراز و کیش توسط ناوگان ATR ایران‌ایر برنامه‌ریزی شده بود، اما با توجه به شیوع این بیماری و مصوبات ستاد ملی کرونا فعلا این برنامه با تاخیر مواجه شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.