| کد خبر: 234564 |

◄ اقدامی عجیب؛ 400 راننده فرودگاه امام ممنوع الکار شدند

کد فعالیت 400 خودروی فرودگاهی رانندگان فرودگاه امام از روز هشتم شهریور بسته شده و آنان ممنوع الکار شده اند.

تین نیوز

کد فعالیت  400 خودروی فرودگاهی رانندگان فرودگاه امام از روز هشتم شهریور بسته شده و آنان ممنوع الکار شده اند.

به گزارش تین نیوز، یک راننده این فرودگاه در تماس با خبرنگار ما با بیان این که توجیه مسئولان برای ممنوع الکار کردن این رانندگان، عدم پرداخت کمیسیون های شرکت ها بوده است، گفت: در حالی که از زمان شروع بیماری کرونا و محدودیت های سفر، رانندگان فرودگاه با کمبود مسافر مواجه بوده و بیکار شده اند، به این رانندگان گفته شده باید ماهی 15 سرویس انجام داده و کمیسیون آن را نیز پرداخت کنند.

این راننده عنوان کرد: رانندگان ملزم شده اند حتی اگر سرویس هم نروند کمیسیون این 15 سرویس را پرداخت کنند به عبارتی انجام 15 سرویس و پرداخت کمیسیون آن برای رانندگان اجباری است.

این راننده در گفت و گو با خبرنگار ماافزود: در 2 سال گذشته که کمبود مسافر تقریبا کار رانندگان فرودگاه امام را به تعطیلی کشانده بود هیچ یک ازمسئولان سراغی از رانندگان نگرفتند که از کجا و چگونه امرار معاش کرده و چگونه زندگی خود را می چرخانند و یا حتی چگونه مخارج خودروهای خود را تامین می کنند در حالی که چون این خودروها خارجی هستند قطعات و لوازم یدکی آنها بسیار گران بود و با دلار قیمت گذاری می شود.

او اظهار کرد: تعدادی از ما رانندگان در این 2 سال برای تامین معاش خود مجبور شدیم در جاهای دیگری غیر از فرودگاه مشغول کار شویم  اما در 20 تا 25 روز گذشته که تا حدودی به تعداد پروازها اضافه و مسافرت ها بیشتر شده، به طوری که همکاران ما روزی یک سرویس انجام می دهند، اکنون مسئولان به سراغ رانندگان آمده اند و درخواست انجام 15 سرویس و پرداخت کمیسیون آن را داشته اند.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: این در حالی است که برای تامین مخارخ یک خانواده انجام 15 سرویس در ماه بسیار کم است و زندگی یک راننده با آن نمی چرخد و رانندگان به انجام حداقل روزی 3 سرویس در ماه برای پرداخت، اجاره خامه، هزینه خانوار، قسط خودرو و ...نیاز دارند.

این راننده فرودگاهی گفت: ضمن این که با اضافه شدن خدمات این 400 خودرو در فرودگاه، دیگر شرایط انجام همان روزی یک سرویس که اکنون بعد از 2 سال برای برخی همکاران فراهم شدهاست نیز  دیگر فراهم نخواهد بود و احتمالا هر 2 یا سه روز در میان نوبت به هر خودرو می رسد.

وی افزود: حال سوال این است که آیا ممنوع الکار کردن  400 نفر به علت این که سرویس از فرودگاه نداشته اند در شرایط فعلی اقتصادی و سیاسی کشور که دشمنان در صدد بحرانی نشان دادن اوضاع کشور هستند اقدام درستی است آیا این کار مطابق قانون کار و قوانین قوه قضاییه است یا خیر؟

او بیان کرد: از مسئولان وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست پیگیری این موضوع را داریم.

وی همچنین پیشنهاد داد با تغییر کاربری و رنگ خودروها موافقت کنند تا لااقل این افراد از سرمایه گذاری ای که کرده اند در بخش دیگری استفاده کنند.

نامه ممنوع الکاری رانندگان فرودگاه امام
نامه ممنوع الکاری رانندگان فرودگاهی
رانندگان فرودگاه
فهرست کد رانندگان ممنوع الکار در فرودگاه امام

 

ممنوع الکاری رانندگان فرودگاه امام
فهرست کد رانندگان ممنوع الکار در فرودگاه امام
ممنوع الکاری رانندگان فرودگاه
فهرست کد رانندگان ممنوع الکار در فرودگاه امام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد صادق سلطانی 0 0

    با عرض سلام و ادب
    احتراما نظر به بیکار نمودن و جلوگیری از کار چند صد دستگاه تاکسی فرودگاه امام خمینی که ناشی از اپیدمی کرونا و کمبود مسافر ورودی و خروجی می‌باشد بدینوسیله از آن موسسه محترم اخبار حوزه حمل و نقل استدعا دارد نسبت به انعکاس گرفتاریهایی که ناشی از تصمیمات مدیران اداری که با هیچ‌یک از مسایل و مشکلات تاکسی‌های تویوتا با هزینه های نگهداری گزاف اطلاعی نداشته و غالب تصمیمات آن مدیران بدون نظر کارشناسی می‌باشد و ما چون هیچ مدافعی نداریم که با اظهار مشکلات مربوط به این قبیل تاکسیهای خارجی به گوش مسئولان برساند تاراه حلی منطقی اتخاذ شود. لذا از آن موسسه محترم استدعا دارد با انعکاس مشکلات ذیل ما را یاری نمایید.
    ۱- بیکار نمودن چند صد دستگاه تاکسی
    فرودگاه امام خمینی
    ۲ - نرخ گذاری غیر کارشناسی رفت و برگشت به فرودگاه امام با نظر به این موضوع که غالب تاکسیها تویوتا و فولکس می‌باشد و قیمت خرید لوازم یدکی و مصرفی آن که غالبا با نرخ دلار تعیین و شناور است .
    ۳ -غالب تاکسیهای فرودگاه برای ورود به محدوده مرکزی شهر باید با هر ورود به محدوده مرکزی شهر برای پیاده نمودن مسافر در این محدوده باید هزینه طرح ترافیک پرداخت نمایند که این موضوع در هیچ یک از فرودگاههای کشور و دنیا در خصوص حمل مسافر بدرون شهر بابت این موضوع وجهی دریافت نمیشود.
    لذا با عنایت به موارد فوق استدعا داریم
    نسبت به پیگیری موضوع اقدام شایسته مبذول فرمایید. با تشکر

  • غلام عباس نیک طبع 2 0

    وقتی نمی توانند مشکلات رانندگان را حل کنند دارند خود رانندگان را حذف می کنند چون رانندگان دارند حقیقت می گویند خدا لعنت شان بکنه که با نان مردم بازی می کنند

  • ناشناس 1 0

    گرفتن رابلدن جواب دادن رانه

  • Hamid 0 0

    بادرود
    چه فرقی بین دشمنان امام حسین و مسئول فرودگاه هست که این رانندگان را در گرمای ۴۷ درجه زیر آفتاب سوزان کویری فرودگاه ساعتها نگه میدارن
    درتمام کشورهای اروپائی راننده در جایگاه اول وبعد معلم ودکتر در جایگاه های بعدی قرار دارن
    الان دو روز است که شب ساعت ۲۲:۳۰ نوبت میگیرم و ساعت ۱۲ ظهر با سلام و صلوات مسافر سوار میکنم در صورتی که اسنپ و تبسی وماکسیم و غیره در همان تایم که ما اسیریم ۲ الی ۳ سرویس کار میکنن

  • ربیعی 0 0

    قبل از انقلاب اسلامی درایران قانون ارباب رعیتی این چتبن بود هر کشاورز و دامدار براساس مقدار زمین وتعداد دام مقدارمعینی باید به ارباب باج وخراج سالیانه پرداخت کند حال اگر دامهای آن شخص زایمان نکرده ویاتلف شده باشند باز باید به همان مقدار خراج سالیانه پرداخت نمایند که این امر عین ظلم مضاعف است .

  • مسعود 1 1

    من به جهت شغلم سالانه بیش از ۲۰ بار از سرویس های فرودگاه استفاده می‌کنم . تقریبا تمام راننده‌ها پس از پایان سفر کارت یا شماره تلفنشان را می‌دهند با این عنوان که دفعه بعد به خودم زنگ بزن. یک تیر و دو نشان که هم مشتری خصوصی بگیرند و هم پورسانت ندهند. احتمالا آنقدر این آش پورسانت ندادن شور شده که برایش یک حداقل گذاشته‌اند. یک راننده اگر یک روز در چهار روز یک بار هم یک سفر رفت و یک سفر برگشت به فرودگاه داشته باشد در طول ماه پانزده سفر را داشته است.

  • محمد احمدی 0 1

    هیچ جای دنیا پلاک ع در فرودگاه کار نمی کنه،فقط تاکسی باید در فرودگاه باشد‌.

    • داود 1 0

      فکر کنم قوانین را نمیشناسی
      فرودگاه امام خارج از شهر است و خروج تاکسی از عوارضی ممنوع است و باید خودروهای عمومی بین شهری که با تاییدات جاده ای رانندگی میکنند مشغول باشند نه تاکسی و اسنپ و مسافر دزدها.

  • داود 0 1

    پاسخ به مسعود
    شما که اطلاعی نداری لطفا حرفی نزن
    من راننده فرودگاه هستم اگر شما با خود راننده هم هماهنگ کنی شخصی بالا ورودی پل شیشه ای ایستاده و زمان پیاده کردن مسافر کد خودرو را یادداشت و کمیسیون سرویس را به حساب راننده میگذارد و بدهکار به شرکت میشود.
    اگر شما سالی بیست بار سفر داری باید از زبان راننده این را میشنیدی پس در سخنان شما صحتی وجود ندارد.