| کد خبر: 234541 |

دانمارک جاده‌ها را به نفع دوچرخه تغییر می‌دهد

وزارت حمل و نقل دانمارک اعلام کرده است که با سرمایه‌گذاری حدود ۷۰ میلیون یورویی قصد تغییر سیستم جاده‌ای این کشور به نفع محیط زیست را دارد.

تین نیوز

در حال حاضر این پروژه شامل ۲۰ طرح کنار جاده‌ای است که برای ایجاد خطوط دوچرخه به موازات جاده‌های شهری در نظر گرفته شده است. این مسیرها که در سرتاسر قلمرو دانمارک احداث خواهد شد، نه تنها به عنوان یک روش حمایتی برای روش جابجایی سبز در نظر گرفته می‌شود بلکه کارشناسان شهری از ان‌ها به عنوان زیرساخت‌های ترافیکی یاد می‌کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، این کشور اسکاندیناوی به دلیل داشتن فرهنگ و عادات دوچرخه سواری بسیار پیشرفته در جهان شناخته می‌شود و از این نظر به نوعی رهبر جهان در دوچرخه سواری است، اما با این وجود دولت معتقد است که هنوز می‌توان کارهای بیشتری را در این رابطه انجام داد.

دانمارک جاده‌ها را به نفع دوچرخه تغییر می‌دهد

پروژه تغییر جاده‌ها به نفع دوچرخه سواری از حمایت و تأیید گسترده احزاب سیاسی دانمارک برخوردار است و به همین علت مانعی برای پیشبرد آن وجود ندارد.

سخنگوی حزب اکو سوسیالیست "Unity List " دانمارک در این رابطه گفته است: "من بسیار خوشحالم که امروز می‌توانیم ۲۰ خطوط دوچرخه سواری جدید احداث کنیم که برای رفت و آمد دانش آموزان مدرسه و همچنین کارمندان مسیر ایمنی را فراهم می‌کند.بسیاری از دانمارکی‌های ساکن در حومه‌ها نیز در صورت تدارک مسیرهای دوچرخه و زیرساخت‌های آن می‌توانند تردد امنی را تجربه کنند. این پروژه، یک شروع واقعاً خوب است، اما اگر بیشتر دانمارکی‌ها دوچرخه را به عنوان یک جایگزین سبز واقعی برای جلوگیری از ترافیک انتخاب کنند، باید سرمایه گذاری قابل توجهی را در گسترش شبکه دوچرخه ادامه دهیم."

دانمارک جاده‌ها را به نفع دوچرخه تغییر می‌دهد

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.