| کد خبر: 234524 |

◄ هشدار نسبت به خطر آتش سوزی در پارکینگ مرز ماهیرود

یک راننده فعال در بخش حمل و نقل سوخت نسبت به وضعیت ایمنی پارکینگ مرز ماهیرود هشدار داد.

تین نیوز

یک راننده فعال در بخش حمل و نقل سوخت نسبت به وضعیت ایمنی پارکینگ مرز ماهیرود هشدار داد.

به گزارش تین نیوز، حمید وطن پور به خبرنگار ما گفت: هر روزه تعداد زیادی  تانکر سوخت  از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به  منطقه ویژه اقتصادی ماهیرود اعزام و اکثریت قریب به اتفاق آنها به ناچار یک شب در نوبت متوقف می‌شوند.

وی افزود: این تانکرها با بی نظمی غیرقابل توصیفی راه فرار بقیه تانکرها را مسدود می کنند و به علت شرایط خاص و امکانات ناچیز پارکینگ،  داخل هر کامیون، بساط چای وپخت و پز تا ساعت ها ادامه دارد.

این راننده عنوان کرد: اگر بر فرض احتمال اتفاقی در این پارکینگ بیفتد و حادثه ای رخ دهد نه تنها تمامی تانکرها بلکه همه  کامیون ها تنها در ساعتی دچار حریق خواهند شد.

وطن پور تاکید کرد: از مسئولان تقاضا می شود تا حادثه ای همچون حادثه گمرگ اسلام قلعه افغانستان تکرار نشده است در این مورد تمهیداتی بیندیشند.

بیشتر بخوانید:

به گزارش تین نیوز، اشاره این راننده کامیون به آتش سوزی گمرک اسلام قلعه افغانستان، مربوط به حادثه ای است که 25 بهمن ماه سال گذشته (سال 1399) در این گمرک رخ داد.

در این حادثه یک تانکر گازی در پارکینگ گمرک اسلام قلعه افغانستان منفجر و همین امر موجب بروز آتش سوزی گسترده در گمرک مرزی افغانستان با ایران شد.

در آن زمان یک مقام مسئول در افغانستان خسارت وارد شده به بازرگانان در این آتش سوزی را بر اساس آمار ابتدایی نزدیک به 40 تا 50 میلیون دلار عنوان کرد.

پس از این رخداد و در اواسط اسفند ماه سال گذشته، گمرک ایران بخشنامه ای درباره انباشت کامیون های حامل سوخت در مرزها به گمرکات اجرایی ابلاغ کرد.

سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک همزمان با ابلاغ این بخشنامه در توضیح محتوای آن گفت: در این بخشنامه از مدیران گمرکات اجرایی خواسته شده است ضمن رصد این کالاها به صورت روزانه، در صورت انباشت محموله‌ های خطرناک و اشتعال زا با قید فوریت به مراجع تحویل گیرنده کالا برای اتخاذ تمهیدات لازم مانند استقرار نیرو و تجهیزات آتش نشانی و امکانات استاندارد ایمنی و امنیتی، برای نگهداری این گونه از کالاها در انبارها، محوطه‌ ها و سایر اماکن گمرکی با لحاظ پیش بینی‌ های لازم اعلام شود.

وی افزود: به موازات انجام موارد فوق، مراتب نیز به مقامات و مسئولان مربوطه محلی و استانی اعم از استانداران، فرمانداران، مدیریت‌ های بحران و مقام قضائی منعکس و به طور مستمر موضوع پیگیری شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.