| کد خبر: 234497 |

کشف نشدن ویروس لامبدا در ایران

تاکنون هیچ نمونه‌ای از ویروس جهش یافته لامبدا در ایران شناسایی نشده است.

تین نیوز

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از کشف نشدن سویه جدید لامبدا در کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛  دکتر علیرضا زالی ضمن اعلام این خبر گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه شواهد آزمایشگاهی، بالینی و بیمارستانی از کشف ویروس لامبدا در تهران و سایر استان‌های کشور گزارش نشده است.

وی با اشاره به شناسایی سویه لامبدا در۴۰ کشورجهان خاطرنشان کرد: گرچه این ویروس به مرز‌های اطراف کشور ما نیز سرایت کرده است، اما خوشبختانه تاکنون نه از نظر تظاهرات بالینی و نه از نظر بررسی‌های آزمایشگاهی شواهدی دال بر وجود این ویروس جهش یافته در کشورمان مشاهده نشده است.

دکتر زالی با توجه به این که انتشار از طریق مرز‌ها صورت می‌گیرد، تأکید کرد: کنترل مرز‌ها و تردد‌ها مهمترین موضوع در پیشگیری از ورود این سویه جدید است؛ بنابراین اعمال محدودیت‌های جدی‌تر در مرز‌های کشور و به خصوص انجام قرنطینه‌های هوشمند در مبادی ورودی مرز‌های زمینی و هوایی بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: در ستاد ملی کرونا نیز این هفته موضوع کنترل مرز‌ها مورد تأکید ریاست جمهوری قرار گرفت و مقرر شد که اقدامات حفاظتی بیشتری در مرز‌های هوایی و زمینی اعمال شود.

دکتر زالی ضمن آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای تمامی بیماران مبتلا به کرونا ابراز امیدواری کرد که با اعمال محدودیت‌های بیشتر و فراهم سازی قرنطینه‌ها در مبادی ورودی کشور بتوانیم با ورود این سویه جدید مقابله کنیم و هموطنان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌ها به کاهش شیوع بیماری کمک کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.