| کد خبر: 234455 |

سرمایه‌گذاری میلیاردی یک شرکت کشتیرانی برای الکلی کردن کشتی‌ها

یک شرکت بزرگ کشتیرانی اعلام کرده که 1.4 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است تا کاری کند که کشتی‌هایش با سوخت الکل حرکت کنند.

تین نیوز

یک شرکت بزرگ کشتیرانی اعلام کرده که 1.4 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است تا کاری کند که کشتی‌هایش با سوخت الکل حرکت کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از سی ان بی سی، شرکت مرسک دانمارک اعلام کرده است که قصد دارد 8 فروند کشتی اقیانوس‌پیما سفارش دهد. نکته حائز اهمیت این قرارداد این است که سوخت این کشتی‌ها قرار است متانول بدون کربن باشد.

مرسک که بزرگ‌ترین شرکت کشتیرانی کانتینربر در جهان است گفته که این 8 فروند توسط شرکت صنایع سنگین هیوندای کره ساخته خواهند شد و ظرفیت حمل 16 هزار کانتینر را دارد. هزینه ساخت هر یک از این کشتی‌ها 175 میلیون دلار برآورد شده و کل هزینه ساخت آنها 1.4 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

مورتِن بوکریستانسن، مدیر بخش مقابله با آلودگی کربنی شرکت مرسک می‌گوید: این کشتی‌ها از اوایل سال 2024 به آب انداخته خواهند شد و زمانی که همه آنها شروع به کار کنند، سالانه از تولید یک میلیون تن دی اکسید کربن در جهان جلوگیری خواهد شد.

مرکس می‌گوید: این کشتی‌ها دوگانه‌سوز خواهند بود و این ویژگی هزینه‌های آنها را افزایش می‌دهد. آنها هم می‌تواند از متانول استفاده کنند و هم می‌توانند از سوخت‌های متداول کم سولفور بهره ببرند.

بنا به اعلام آژانس بین المللی انرژی، در سال 2019 کشتیرانی بین الملل حدود دو درصد کل دی اکسید کربن ایجادشده در جهان را تولید کرده است.

البته مرسک می‌گوید: یکی از مشکلاتش تامین همین متانول به عنوان سوخت است؛ چراکه باید تولید این نوع متانول افزایش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.