| کد خبر: 234418 |

برنامه جامع مدیریت پسماند در شهرداری تدوین شود

به دلیل نبود یک برنامه جامع و مدون در حوزه پسماند و تفکیک زباله دچار معضلات و مشکلات فراوانی هستیم که بر این اساس ضروت دارد تا برنامه جامعی در این حوزه تعریف و اجرایی شود.

تین نیوز
سارا غلامی| علی فرمانی رییس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست، نظارت و شورایاری درجلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد، طی سخنانی در خصوص وضعیت مدیرت پسماند در شهرداری اظهار کرد:  تا زمانی که پسماند با تورم پیش می رود معلوم است که برای مدیرت پسماند و حوزه تفکیک کاری انجام نشده است و تنها بار این حوزه بر روی دوش مردم خواهد بود.
 
وی با اشاره به وضعیت نامناسب سایت دفن بهداشتی پسماند محمدآباد افزود: به دلیل سوء مدیریت در دوران گذشته شاهد از بین رفتن لندفیل ها در سایت پسماند محمد آباد هستیم و باید ۶۰ میلیارد تومان برای لندفیل جدید هزینه کنیم.
 
فرمانی با بیان این سوال که برای مدیریت هوشمند پسماند چه قدمی تا کنون برداشته شده است؟ گفت: به دلیل نداشتن برنامه جامع و مدیریت هوشمند پسماند خسارات زیادی به محیط زیست و سرمایه های شهرداری وارد شده که لازم است پیگیری شود.
 
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر قزوین همچنین به ورود زباله از شهرداری های سایر شهرها به سایت پسماند محمدآباد اشاره کرد و افزود: اگر بناست خدماتی ارایه شود، باید آورده‌ای برای شهرداری قزوین داشته باشد، این  در حالی است که مطلع هستیم شهرداری های دیگر  سهم هزینه پسماند خود را پرداخت نمی کنند.
 
به گفته فرمانی، باید به دنبال تولید ثروت از پسماند بوده و نه اینکه به فکر پول گرفتن از شهروندان برای جمع آوری پسماند باشیم.
 
وی با بیان اینکه یکی از خواسته های جدی بنده از شهردار آینده شهر قزوین مدیریت صحیح و اصولی پسماند است تاکید کرد: در مدیریت تحولی باید با سیستم جدید پسماند را مدیریت کرد، گرچه مجبور شویم  در کوتاه مدت ضرری را تجربه نماییم.
 
این عضو پارلمان محلی قزوین همچنین در بخش دیگری از سخنانش به خودکفایی و تجاری سازی سازمانهای شهرداری اشاره کرد و گفت: زمانی ظرفیتهای خوبی برای تولید گل و گیاه در شهر قزوین داریم چرا باید نیازهای این حوزه شهر از شهرهای دیگر تامین شود؟!
 
وی تصریح کرد: اگر در این حوزه کار شود می توانیم علاوه بر درآمدزایی اشتغالزایی نیز داشته باشیم.
 
 
فرمانی همچنین در بخش دیگری از جلسه خواستار توجه و رسیدگی به رانندگان آژانس شاغل در شهرداری قزوین شد و گفت: حقوق این رانندگان قرار بود طبق مصوبه شورا در سال جاری ۳۰ درصد افزایش یابد اما تاکنون محقق نشده است، این درحالی است که پول سوخت و استهلاک خودرو توسط رانندگان هزینه می شود و دریافتی بسیار پایینی دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.