| کد خبر: 234303 |

◄ ادامه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حمل و نقل مسافر

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران از نظارت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در حوزه حمل و نقل بار، مسافر و همچنین مجتمع‌های خدماتی رفاهی پایتخت در بالاترین سطح خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران از نظارت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در حوزه حمل و نقل بار، مسافر و همچنین مجتمع‌های خدماتی رفاهی پایتخت در بالاترین سطح خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، حیدر نوروزی گفت: به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای حفظ سلامتی و تندرستی رانندگان و مسافران، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، ارائه خدماتی همچون توزیع ماسک، دستکش و ضدعفونی کردن ناوگان مسافربری، رانندگان و شرکت‌ها را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک ملزم کرده است

نوروزی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در زمان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و ضدعفونی کردن آن تاکید تا امکان انتقال بیماری در این مکان‌ها به حداقل برسد.

وی با بیان دستورالعمل و مصوبات ستاد کرونا گفت: ناوگان حمل و نقل برون شهری با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در خدمت شهروندان قرار گرفته است و به صورت مستمر ضد عفونی صندلی اتوبوس‌ها انجام می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران افزود: این اداره کل به محض ابلاغ شیوه‌نامه‌های مقابله با کرونا، بحث رعایت ضوابط را اجرا و اقداماتی همچون، فروش اینترنتی بلیت‌ها گسترده‌تر و متنوع‌تر ضد عفونی مستمر صندلی ناوگان و بدنه ناوگان، ارائه بسته‌های بهداشتی و پک ماسک و دستکش در دستور کار قرار گرفته است

این مقام مسئول به ارائه خدمات بهداشتی به ناوگان حمل و نقل برون شهری اشاره کرد و افزود: گندزدایی و ضدعفونی ناوگان به صورت روزانه و تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم به مسافران و هم شرکت‌ها بخشی از این خدمات است.

وی با تأکید بر اینکه در بحران کرونا، رانندگان در صف نخست آسیب دیدگان قرار دارند، افزود: رانندگان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا، بر اساس وظیفه و تعهدی که به مردم دارند به جابه جایی مسافران پرداخته و در این حوزه همچنان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل عمومی استان تهران خاطرنشان کرد: ضدعفونی پایانه بار، قراردادن محلول‌های ضدعفونی در پایانه بار، نصب بنر در محوطه‌های پایانه بار و مسافر و ارسال پیام‌های بهداشتی از طریق اتوماسیون و فضای مجازی به رانندگان از دیگر اقدامات این اداره کل برای مقابله با ویروس کرونا است.

نوروزی خاطر نشان کرد: در نشست با انجمن‌های صنفی و شرکت‌ها و همچنین تشکیل تیم‌های بازرسی و نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف نسب به رعایت استفاده از دستگاه‌های پوز در دفاتر شرکت‌های حمل و نقل و تشکل‌های صنفی جهت انجام تراکنش‌های مالی و حذف پرداخت‌های نقدی، کاهش ساعت کار در پایانه بار و ایجاد تهویه مناسب، نظافت و ضدعفونی سطوح در تماس و اجرای سامانه صدور بارنامه الکترونیکی به منظور حذف برنامه‌های کاغذی و جلوگیری از انتشار آلودگی اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان تهران گزارشات کامل وضعیت پایانه بار و مسافر استان به کمیته حمل و نقل بار و مسافر کرونا ارائه می‌شود.

۴۳ مجتمع خدماتی رفاهی زیر ذربین بازرسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

با توجه به ضرورت پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در استان به همت اداره بازرگانی، سرمایه گذاری و مجتمع‌های این اداره کل اقدامات پیشگیرانه در سطح استان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: تمام قسمت‌های مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی اعم از جایگاه‌های سوخت، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی ضد عفونی شده است

نوروزی افزود: انجام سوخت گیری وسایل نقلیه توسط پرسنل جایگاه‌های سوخت مجتمع‌ها، اهدای دستکش یک بار مصرف به رانندگان و نصب بنرهای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس در مجتمع‌ها و پایانه‌های بار از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان است.

این مقام مسئول اذعان داشت: وضعیت مجتمع‌های رفاهی در محورهای مواصلاتی و همچنین نمازخانه‌های بین راهی در طول ایام سال مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرد اما همچنان به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نظارت‌ها به صورت ویژه ای صورت می‌گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد با رعایت تمامی موازین پروتکل‌های بهداشتی و همکاری مردم بتوانیم ویروس کرونا را شکست بدهیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر وضعیت آرامی در پایانه‌های مسافری چهارگانه استان تهران و مجتمع‌های خدماتی رفاهی حاکم است، اما اگر مردم شاهد تخلفی در این حوزه از سوی رانندگان اتوبوس یا شرکت‌های حمل و نقل بودند آن را به اداره کل راهداری استان تهران یا سامانه ۱۴۱ گزارش کنند تا به سرعت با متخلفان برخورد شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.