| کد خبر: 234216 |

◄ نامه ای به نمایندگان مجلس در خصوص برنامه پیشنهادی وزیر راه و شهرسازی

یک کارشناس حمل و نقل همزمان با برگزاری جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی در مجلس شورای اسلامی، از نمایندگان مجلس درخواست کرد برای اطلاع از توانمندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، برنامه وی را برای اداره وزارتخانه متبوع دریافت کنند.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل همزمان با برگزاری جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی در مجلس شورای اسلامی، از نمایندگان مجلس درخواست کرد برای اطلاع از توانمندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، برنامه وی را برای اداره وزارتخانه متبوع دریافت کنند.

به گزارش تین نیوز، متن نامه رضا محمدعلی بیگی به نمایندگان مجلس که در اختیار تین نیوز قرار گرفته، به شرح زیر است:

«نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی 

با سلام

با توجه به برنامه پیشروی مجلس شورای اسلامی با محوریت بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم از جانب آن نمایندگان محترم، خواهشمند است محتویات سند با عنوان «برنامه پیشنهادی وزیر راه و شهرسازی» را با جدول های صفحه 3 پیوست این نامه مقایسه فرمائید. در جداول صفحه 3 تلاش شده تا ساختار و بخش های یک برنامه طبق استانداردهای رایج و معتبر معرفی شود، چرا که ذکر اهداف و راهبردها (اهداف و راهبردهایی که ضعف بینش نظام مند، جامع و یکپارچه تدوین کنندگان به نقش و وظایف وزارت راه و شهرسازی در آنها کاملا مشهود است) بدون توجه به دیگر المان های مهم یک برنامه، سبب خواهد شد تا نه تنها مشکلات کنونی در کوتاهترین زمان و با حدقل هزینه برطرف نگردد بلکه وضعیت کنونی پیچیده تر از قبل گردد.

فلذا خواهشمندم در بررسی صلاحیت وزیر محترم پیشنهادی راه و شهرسازی، به این نکته توجه داشته باشید که سند ارائه شده و نیز منتشر شده در رسانه ها (برنامه وزیر راه و شهرسازی)، برنامه نیست بلکه بیشتر شبیه سند چشم انداز است. از طرفی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در خصوص ارزیابی توانمندی وزیر پیشنهادی جهت تصدی پست وزارت راه و شهرسازی نیازمند دریافت برنامه هستند، برنامه ای که اقدامات متناسب با هر جهت راهبردی به طور شفاف و نظام مند مشخص شده باشد و نیز نقش و وظایف در نظر گرفته شده برای ذینفعان مرتبط در هر اقدام در کنار نشانگرهای هر اقدام به منظور پایش اقدامات، ذکر گردیده باشد و نه فقط لیستی از چالش ها، سیاست ها و اهداف.

نمایندگان محترم مردم ایران در مجلس شورای اسلامی، همانقدر که شناسایی درست و به موقع دلایل یک بیماری مهم است، کم و کیف روش درمان و نیز اولویت بندی آنها بر اساس واقعیت های موجود مهمتر است. امید که با مطابقت قرار دادن محتویات یک برنامه منسجم، جامع، علمی و کاربردی (جداول پیوستی) با محتویات برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، شاهد انتخاب وزیری توانمند و قابل برای این وزارتخانه باشیم. چرا که اکتفا نمودن صرف به سوابق وزیر پیشنهادی، در این مقطع حساس کنونی و برای این وزارتخانه مهم و کلیدی، اشتباه است.      

موفق باشید

رضا محمد علی بیگی

کارشناس حمل و نقل دریایی»

برای مطالعه فایل نامه و پیوست های آن اینجا کلیک کنید.

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.