| کد خبر: 234176 |

◄ اغلب وزرای پیشنهادی دولت رای می‌آورند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اغلب وزیران پیشنهادی رییس جمهوری با توجه به برنامه‌ها و صحبت‌هایی که ارائه کرده‌اند، رای می‌آورند.

تین نیوز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اغلب وزیران پیشنهادی رییس جمهوری با توجه به برنامه‌ها و صحبت‌هایی که ارائه کرده‌اند، رای می‌آورند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا شهبازی دراین باره گفت: فضای کنونی مجلس به شکلی است که به احتمال قوی بیشتر وزیران رای می‌آورند و دولت فعالیت خود را آغاز می کند البته ممکن است تعدادی رای نیاورند که طبیعی هم است و در همه دولت‌ها این اتفاق افتاده است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس با بیان اینکه رای اعتماد به وزرا تا حدی به سخنان و دفاع رییس جمهوری بستگی دارد، گفت: رییس جمهوری در نشست علنی باید دلایل خود را در معرفی و انتخاب این افراد بیان کند طبیعی است اگر مجلس توجیه شود، به وزیران پیشنهادی رای خواهد داد.

شهبازی اضافه کرد: با توجه به فضای مجلس اغلب گزینه‌های پیشنهادی با توجه به برنامه‌هایی که داشته و صحبت‌هایی که کرده‌اند رای می‌آورند. تعدادی از این وزیران سوابق اجرایی داشتند و عملکرد آنها مثبت و مشخص است که رای می‌آورند که اکثریت بالایی هم هستند اما تعدادی هم ممکن است رای نیاورند.

وی  مشکلات اقتصادی و کرونا را دو چالش عمده دولت در شرایط کنونی عنوان کرد و گفت: حل این مشکلات و چالشها و برون رفت از این وضعیت نیازمند همدلی، همراهی و هماهنگی اعضای کابینه و کمک مردم است. در چنین شرایطی دولت هرچه سریع‌تر مستقر شود بهتر است. 

شهبازی درباره شانس رای‌آوری وزیران پیشنهادی اظهار کرد: شانس رای‌آوری وزیران پیشنهادی زیاد است و اکثر وزیران رای می‌آورند خصوصاً وزیرانی که تجربه دارند و در بخش‌های مختلف مسئولیت‌هایی داشتند، حتماً رای می‌آورند.

وی بیان کرد: ما بعد از انتخابات مجلس در دوره گذشته، با شیوع کرونا در کشور مواجه شدیم که همه موضوعات را تحت تاثیر قرار داد. اگر کرونا نبود اکنون شرایط اقتصادی، وضعیت کار و اشتغال بهتر بود اما با شیوع کرونا به نابسامانی‌ها بیشتر دامن زده شد.

رییس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس یادآور شد: مهمترین اولویت و دغدغه و آن چیزی که اکنون جامعه نیاز دارد و دولت باید روی آن متمرکز باشد همین بحث اقتصاد و معیشت مردم و توجه به کسب و کارهایی است که تعطیل شدند.

اولویت دستگاه سیاست خارجی توجه به همسایگان است

شهبازی درباره سمت و سوی سیاست خارجه دولت گفت: آقای امیرعبداللهیان در برنامه‌های‌شان اعلام کردند و آقای رییسی هم گفتند که اولویت سیاست خارجی دولت در درجه اول توجه به همسایگان و کشورهای منطقه است. متاسفانه دولت قبل در این زمینه عملکرد قوی نداشت که امیدوارم در این دولت بتواند ارتباط نزدیک و تنگاتنگ و دوستانه را با کشورهای همجوار خصوصاً در زمینه‌های اقتصادی داشته باشیم.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: علاوه بر این در دوره گذشته‌ از نقش اقتصاددانان و وابستگان بازرگانی‌ در سفارتخانه ها کمترین استفاده را کردیم. امیدوارم در این دولت به این مسئله توجه شود و از این ظرفیت در ارتباط با روابط تجاری- بازرگانی خصوصا کشورهای همسایه بیشتر استفاده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.