| کد خبر: 234174 |

◄ به یاد مهندس عبدالمجید افضل، پیشکسوت راه آهن

مهمترین ویژگی مهندس افضل صراحت و استقلال رای بود.

تین نیوز

مهندس عبدالمجید افضل مردی درستکار، خوش خوراک، دقیق، بذله گو و دارای طنزی گزنده بودند. مهمترین ویژگی ایشان صراحت و استقلال رای بود. ایشان اگر فردی را مناسب یک منصب نمی دانستند بدون تعارف به زبان می آوردند و کاری به خوش آمد یا بد آمد مدیران نداشتند و اگر محتوایی را نادرست تشخیص می دادند صرف نظر از فرد گوینده، مخالفت می کردند و در رد آن گزاره دلیل می آوردند.

من سعادت داشتم در چندین ماموریت اداری به نواحی در معیت ایشان باشم و با ایشان جدل ناوگانی بکنم. ایشان به خاطر اختلاف سن از مباحثه با یک تازه کار دامن نمی کشید. ایشان گرچه من را قبول داشت اما اگر حرف بی ربط یا استدلال ضعیفی ارائه می کردم با همان زبان طنز، حسابی از خجالت من در می آمد و من را سر جایم می نشاند.

مهندس افضل
تصویر مهندس عبدالمجید افضل پیشکسوت راه آهن

در یکی از سمینارهای علمی ادواری راه آهن، مقاله  من برای داوری خدمت ایشان رسیده بود. مقاله ای که به خیال خودم با دقت تنظیم کرده بودم که مو لای درزش نرود. ایشان در کمال بزرگواری بنده را تلفنی صدا کرد و صفحه مورد نظرش را باز کرد و جمله ای را که زیرش خط کشیده بود به من نشان و اشتباه من را تذکر داد. چنان تذکر درست و دقیقی که جز تایید نظر ایشان چاره ای برایم باقی نماند.

ایشان با دقت و کلمه به کلمه مقاله ها را خوانده بود. این در حالی بود که رشته ایشان برق بود و مبحث ارائه شده در مقاله به مکانیک واگن مربوط می شد.از آن زمان تا حالا هر وقت چیزی می نویسم تصور می کنم فرد تیز بینی مثل مهندس افضل چهار چشمی نظاره گر من است. لذا سر تا پای نوشته را چندین و چند بار با وسواس ویرایش می کنم که غلط ننوشته باشم.

ایشان همچنین فرد بسیار منصفی بودند و اذعان می کردند که در گذشته در مورد انتخاب های فنی، فلان اشتباه رخ داده و از اینکه خودشان را در آن اشتباه سهیم بدانند ابایی نداشتند.

یادش گرامی باد.

* کارشناس حمل و نقل

سعید قصابیان

وبلاگ‌نویس
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.