| کد خبر: 234158 |

◄ همه حامیان رستم قاسمی از تشکل های صنفی تا اشخاص حقوقی

به دنبال ارایه فهرست وزرای دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی و اعلام نام رستم قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادای راه و شهرسازی، برخی تشکل های صنفی و همچنین چهره های سیاسی، حمل و نقلی و نیز نمانیدگان مجلس حمایت خود را از او اعلام کردند.

تین نیوز

به دنبال ارایه فهرست وزرای دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی و اعلام نام رستم قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادای راه و شهرسازی، برخی تشکل های صنفی و همچنین چهره های سیاسی، حمل و نقلی و نیز نمانیدگان مجلس حمایت خود را از او اعلام کردند.

به گزارش تین نیوز، بر اساس خبرهای منتشر شده در رسانه ها در حالی که قرار است جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرا، از روز شنبه آینده برگزار شود، تا کنون انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران و  کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالای سراسر کشور در بیانیه‌ های جداگانه ای حمایت خود را از انتخاب رستم قاسمی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم اعلام کرده اند.

در بخشی از بیانیه انجمن مهندسی حمل‌ و نقل ریلی ایران آمده است: این انجمن کمال حمایت  خود را از رئیس جمهور محترم آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، جهت انتخاب مهندس‌ رستم قاسمی برای سکانداری وزارتخانه راه و شهرسازی اعلام می‌دارد. ایشان از جمله نیروهای مومن، انقلابی و جهادی هستند که با تجربه سال‌ها فعالیت مدیریتی در عرصه‌های مختلف، منشا خدمات و توفیقات فراوانی بوده‌اند. بی‌ شک توسعه حمل و نقل ریلی از مهم‌ ترین مسائل زیربنایی کشور است که اگر با جدیت و روحیه جهادی پیگیری شود، دستاوردها و امتیازات ویژه‌ ای در سطح ملی و بین المللی به دنبال خواهد داشت. این انجمن در آستانه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ های مجلس شورای اسلامی و رای اعتماد نمایندگان مجلس، خرسندی خود را از این انتخاب اعلام می‌دارد. امید است نمایندگان مردم در خانه ملت با رای قاطع به مهندس رستم قاسمی، دین خود را به نظام و انقلاب ادا کنند.

بیشتر بخوانید:

اسامی وزرای پیشنهادی/ رستم قاسمی؛ وزیر راه و شهرسازی+ سوابق

همچنین در بیانیه کانون انجمن‌ های صنفی رانندگان ناوگان جاده‌ای سراسر کشور آمده است: هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان جاده‌ای سراسر کشور به نمایندگی از جامعه بزرگ رانندگان سراسر کشور لازم می‌ داند ضمن تقدیر و تشکر از عموم مردم در انتخاب آیت‌الله رییسی به عنوان رئیس‌ جمهور و تشکر از برنامه‌ ها و سیستم‌ های دولت سیزدهم در حوزه حمل و نقل و رسیدگی به مطالبات و نیاز جامعه رانندگان کشور، ضمن تقدیر و تشکر از ریاست جمهور در انتخاب و معرفی وزیر کاردان، با تجربه و متعهد برای وزارت راه و شهرسازی، همراهی و همکاری خود را با برنامه‌ ها و سیاست‌ های وزیر پیشنهادی اعلام کند. بدون تردید بهسازی و رشد وضعیت جامعه رانندگان کشور در عرصه اقتصاد مقاومتی در سایه انتخاب آقای رستم قاسمی شتاب و افزایش مضاعفی خواهد گرفت. از جنابعالی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم با رای بالا وزیر متعهد و خوش‌فکر را برای خدمت به جامعه حمل‌ونقل و به ویژه رانندگان همراهی و یاری کنید.

محسن رجبی رئیس و دبیر انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل و نقل مسافربر شهریار و ملارد نیز اعلام کرد: این انجمن حمایت خودرا از وزیر پیشنهادی رئیس جمهور محترم جناب آقای قاسمی اعلام می دارد. امید است با آمدن ایشان تحول عظیمی در حمل و نقل جاده ای مسافری صورت پذیرد که مدت 16 سال است این صنف برای آرامش و امنیت شغلی آرزو به دل مانده است.

در میان نمایندگان مجلس نیز نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را مدیری جهادی و میدانی عنوان کرد و گفت: قاسمی می‌ تواند پروژه‌ های نیمه تمام حوزه حمل و نقل را ساماندهی کند و در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی موفق شود.

به گزارش ایرنا صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر افزود: او یک مدیر جهادی و به معنای واقعی میدانی است. فکر می‌ کنم در این حوزه کارهای خوبی انجام خواهد داد و دغدغه‌ های اجرای پروژه‌ های نیمه تمام حمل و نقل، ریلی، زمینی، فرودگاه‌ ها و حمل و نقل هوایی کشور را می‌تواند با تمام توانمندی‌های خود سامان دهد.

علی حدادی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس نیز تاکید کرد: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مدیری توانمند، کارآمد و تحول گرا است.

به نوشته ایسنا نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: در جلساتی‌ که با آقای ‎قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی داشتیم به بررسی طرح و برنامه‌های او پرداختیم. او را مدیری کارآمد، توانمند و تحول‌ گرا برای این حوزه می‌دانم. توجه به‌ پروژه‌ های راه و مسکن‌ و سامان‌ دهی ناوگان حمل‌ و نقل در پیشبرد حوزه اقتصاد از جمله‌ مطالبات بنده از او در برنامه‌ ها بود.

تین نیوز آمادگی دارد بیانیه های حمایتی دیگر تشکل های صنفی و اشخاص حقوقی را نیز در این مورد منتشر کند.

برای درج بیانیه ها و نام انجمن ها و شخصیت های حقوقی، کافی است در زیر این مطلب در سایت، نام فرد یا تشکل یا متن بیانیه درج شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن رجبی انجمن رانندگان شهریار مرادبخش مسافز 0 0

    با سلام خدمت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از اینکه با رای قاطع به آقای رستم قاسمی برای پست وزیر در وزارت راه شهرسازی اعلام نمودید کمال تشکر و قدر دانی را داریم. لذا از جناب آقای رستم قاسمی انتظار داریم که به وضع معشیت رانندگان برون شهری در حوضه بخش مسافر رسیدگی نمایند که بشدت تلاشگران عدیده ای مواجه هستند از نظر حقوق ناامنی شغلی بی سروسامان بودن کاری خود نداشتن هیچگونه پشتوانه در زمان بازنشسته شدن این زحمت کشان حمل ونقل جاده ای نداشتن بیمه بی کاری نداشتن حق سنوات حق اولا حق مسکن حق خواربار و نداشتن حقوق مکفی قابل قبول رانندگان کمکی کارگر محسوب میشوند لذا در بحث بیمه پردازی بعنوان کارفرما شناخته شدن که از معایب و ظلم بزرگ به این قشر زحمت کش میباشد
    جناب آقای رستمی درمورد فعالیت انجمنهای صنفی کارگری که طبق قانون ماده 131مجلس محترم شورای اسلامی میباشد به ثبت رسیده اند جهت ارتباط نزدیک با اعضای خود پیگیر مشکلات درخواست مطالبات از سازمانهای مرتبط ودیگر موارد از این قرار اما سازمان راهداری حمل ونقل جاده ای استان تهران با تفاوت ک داشتن بین انجمنها و افراد خاص نیامدم همکاری طی هفت سال متوالی با انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل ونقل مسافربر شهریار و ملارد وبا توجه به غریب به دوسال است کرونا دیگر امان همه را بریده درخواست مجدد نمودیم که رانندگان عضو این انجمن جهت کارهای اداری وغیره به تهران مراجعه ننمایند بحث کرونا کوید 19 آلودگی هزینه های جانبی اووووووامادرمورد فرق بین انجمنها بدین صورت است اول طبق قانون ماده 131 تشکیل و ثبت انجمنها طبق اساسنامه هر انجمن حوضه جغرافیایی مشخص دارد .طبق قانون هر انجمن خارج از حوضه جغرافیایی مشخص شده فعالیت نماید در قوه قضائیه قابل پیگیری میباشد لذا سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تهران بدون درنظر گرفتن قانون و قوانین انجمنی قرارداد منعقد نموده که در حوضه جغرافیایی انجمن شه یا. فعالیت مینماید جناب آقای رستمی وزیر محترم راه شهرسازی آیا هر کس پارتی دوست نزدیک ویا لابی داشته باشد انجمن دیگر نداشته باشد باید به اتفاق آنرا بکوبند چه چیز چه مواردی وجود دارد که سازمان راهداری نه مدیر کل محترم ونه معاونین ایشان حاضر به همکاری با انجمن شه یار نمی باشند اما انجمن سواری کرایه غرب تهران که حوضه فعالیت آن طبق قانون همان پایانه غرب میباشد اما درکل استان تهران فعالیت دارد با موافقت و نادیده گرفتن قوانین توسط سازمان راهداری مربوطه در انتها از شما تقاضا دارم عاجزانه به اینگونه موارد این مورد رسیدگی ویژه داشته باشید تا دست دلالان که از دودمانشان فراتر میروند قبلا از توجه جنابعالی به خواسته این انجمن کمال تشکر را دارم ارادتمند رجبی