| کد خبر: 234092 |

در بازدید عضو شورای اسلامی شهر تهران عنوان شد:

◄ تکمیل شبکه مترو مهمتر از اقدامات توسعه‌ای است

عضو شورای ششم شهر تهران ضمن بازید از پایانه فتح‌آباد، شرکت واگن‌سازی تهران و همچنین پایانه شهید کلاهدوز، در جریان آخرین وضعیت شبکه مترو پایتخت و همچنین ناوگان حمل و نقل ریلی زیرزمینی قرار گرفت.

تین نیوز

عضو شورای ششم شهر تهران ضمن بازید از پایانه فتح‌آباد، شرکت واگن‌سازی تهران و همچنین پایانه شهید کلاهدوز، در جریان آخرین وضعیت شبکه مترو پایتخت و همچنین ناوگان حمل و نقل ریلی زیرزمینی قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) دکتر سیدمحمد آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران در بازدیدی که به اتفاق علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران، علی عبدا...پور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو و مجتبی گلشنی مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران از برخی اماکن و تاسیسات شبکه مترو پایتخت داشتند، بر لزوم تکمیل ایستگاه‌های باقی مانده از خطوط هفتگانه مترو تاکید کرد و گفت: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی اقتصادی شهرداری تهران و با توجه به صعوبت تامین منابع مالی مورد نیاز، باید بیشتر تمرکزمان را روی تکمیل و بهره‌وری هرچه بیشتر از شبکه موجود قرار دهیم و البته در بحث افزایش ناوگان حمل و نقلی و واگن‌ها به فکر راهکارهایی نوین و قابل اجرا باشیم.

آقامیری در بازدید از بخش‌های مختلف پایانه‌های فتح‌آباد و شهید کلاهدوز و همچنین کارخانه واگن‌سازی تهران، روند ساخت و تکمیل پایانه‌های مترویی را بسیار مهم و موثر برای کاهش سرفاصله حرکتی قطارها و همچنین سرعت تعمیر و بازسازی ناوگان فرسوده مترو قلمداد کرد و خواستار پیگیری حرکت آغاز شده طی 3 سال اخیر در این زمینه شد.

وی همچنین پروژه طراحی و ساخت اولین نمونه از قطار ملی مترو را ارزشمند توصیف کرد و با بیان اینکه حوزه تاثیرگذاری چنین اقداماتی به کل کشور معطوف می‌شود و صرفاً مختص تهران نیست، تولید انبوه قطار ملی مترو را اقدامی تاثیرگذار در مسیر رفع مشکل کمبود ناوگان شبکه مترو و نیز به کارگیری ظرفیت‌های داخلی صنایع مرتبط با این مقوله برشمرد.

گفتنی است در نشست قبل از بازدید مذکور، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران ضمن تشریح وضعیت پایانه‌های موجود شبکه مترو و نیز اهمیت ساخت و تکمیل پایانه‌های مورد نیاز، از عضو شورای اسلامی شهر تهران خواست تا درخصوص متروی شهر پرند که یکی از مطالبات جدی مردم این محدوده بوده و بخش عمده‌ای از آن ساخته شده است، پیگیری عاجل به عمل آید تا با تامین منابع مالی لازم جهت رفع نواقص موجود، این بخش مهم از خط یک مترو به کارایی حداکثری برسد.

علی عبدا...پور و مجتبی گلشنی نیز به ترتیب توضیحاتی درخصوص آخرین وضعیت پایانه‌های مترو و همچنین عملکرد شرکت واگن سازی تهران ارائه دادند که مورد توجه عضو شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت.

JP2A3457

Main Photo

JP2A3533

JP2A3194

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.