| کد خبر: 234076 |

◄ وزیر راه پیشنهادی توان ساماندهی پروژه‌های نیمه تمام حمل و نقل را دارد

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را مدیری جهادی و میدانی عنوان کرد و گفت: قاسمی می‌تواند پروژه‌های نیمه تمام حوزه حمل و نقل را ساماندهی کند و در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی موفق شود.

تین نیوز

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را مدیری جهادی و میدانی عنوان کرد و گفت: قاسمی می‌تواند پروژه‌های نیمه تمام حوزه حمل و نقل را ساماندهی کند و در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی موفق شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، صدیف بدری درباره وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: تحصیلات آقای رستم قاسمی مرتبط با حوزه عمران و شهرسازی است و همچنین تجاربی در این زمینه دارد. او در زمان سازندگی هم در قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران انقلاب مشغول فعالیت بود و در پروژه‌های کلان کشوری کار کرده است.

وی افزود: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی حتی در حوزه مسکن هم تجربه اجرایی دارد و مهندسی‌های قرارگاه خاتم در حوزه مسکن را هم انجام داده است. وزارت نفت را هم در شرایط سختی مدیریت کرده و کارهای خوبی در این مسوولیت انجام داده است.

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: او یک مدیر جهادی و به معنای واقعی میدانی است فکر می‌کنم در این حوزه کارهای خوبی انجام خواهد داد و دغدغه‌های اجرای پروژه‌های نیمه تمام حمل و نقل، ریلی، زمینی، فرودگاه‌ها و حمل و نقل هوایی کشور را می‌تواند با تمام توانمندی‌های خود سامان دهد.

وی ادامه داد: قاسمی با توجه به تخصص و تبحری که در این زمینه دارد در جذب سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی هم می‌تواند موفق شود.

بدری با بیان اینکه روز گذشته در کمیسیون عمران هم دو ساعت با ایشان نشست داشتیم، گفت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در این نشست برنامه‌های خود را ارایه داد و نقطه‌نظرات اعضای کمیسیون عمران را شنید و با توجه به دغدغه‌های اعضای کمیسیون عمران قرار شد این دغدغه ها را اولویت اصلی برنامه‌های خود قرار دهد.

وی اضافه کرد: قاسمی یک فرد متخصص، توانمند، جهادی و انقلابی است و با وجود او در حوزه وزارت راه و شهرسازی بسیاری از دغدغه‌ها قابل برنامه‌ریزی و قابل رفع شدن است. البته مشکلات در دو سال قابل رفع نیست اما با برنامه ریزی‌های کوتاه مدت و ریل گذاری برنامه هفتم توسعه می‌توان برخی مسایل را حل کرد. اگر ریل‌گذاری برای برنامه ۵ ساله آینده در لایحه دولت گنجانده نشود، خودمان در مجلس آن را پیگیری می‌کنیم.

 نایب رییس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره گستردگی وزارت راه و شهرسازی و اینکه آیا می‌شود همه موارد را به خوبی مدیریت کرد، گفت: با توجه به حجم گسترده وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن و شهرسازی سابق آنچه در این دو وزارتخانه انجام شد، عملا ادغام نبود بلکه تجمیع شد.

وی افزود: حجم ماموریت این وزارتخانه بسیار گسترده است و با توجه به تجربه گذشته اگر این دو وزارتخانه تفکیک شود بهتر است. در عین حال اگر این دو وزارتخانه از هم تفکیک نشد و نظر اکثریت مجلس در تفکیک نشدن باشد، از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی می‌خواهیم تا در اصلاح ساختار وزارت راه و شهرسازی اهتمام جدی داشته باشد و ادغام به معنای واقعی اعمال شود.

بدری خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی باید چابک‌سازی شود یعنی برخی وظایف تکراری ادغام و برخی برون سپاری شود. اگر موضوع تفکیک محقق نشد، موضوع ادغام و چابک‌سازی و چارت سازمانی وزارت راه و شهرسازی در اولویت برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی قرار بگیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.