| کد خبر: 234072 |

◄ جریمه رانندگان متخلف یک میلیونی شد

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در نامه ای به وزرای راه و شهرسازی، ارشاد و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خواستار اعمال محدودیت شدید در تردد حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی شد.

تین نیوز

 دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در نامه ای به وزرای راه و شهرسازی، ارشاد و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خواستار اعمال محدودیت شدید در تردد حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، دین پرست معاون وزیر کشور در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خواستار اجرای بند (۲) مصوبات هشتادمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا شد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور در بند (۲) مصوبات آخرین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا آمده است:

" مفاد بند (۲) مصوبات:

اعمال محدودیت شدید در تردد حمل و نقل عمومی و خودروهای شخصی

● تردد خودروهای شخصی از/ به شهرهای قرمز و نارنجی (بین استانی) از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۴-۵-۱۴۰۰ تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۵-۶-۱۴۰۰ ممنوع می‌باشد.

● به منظور تقویت ضمانت اجرای این ممنوعیت، جریمه متخلفین به صورت یکسان یک میلیون تومان، فارغ از وضعیت قرمز و یا نارنجی تعیین و توسط نیروی انتظامی اعمال و وصول خواهد شد. چنانچه متخلفین از تاریخ صدور قبض جریمه تا یک ماه نسبت به پرداخت آن اقدام ننمایند، جریمه مذکور به مأخذ دو برابر اخذ خواهد شد. افرادی که قبلاً جریمه شده‌اند از این تاریخ یک ماه مهلت دارند تا نسبت به پرداخت جریمه اقدام نمایند، و الا به دو برابر افزایش خواهد یافت.کنترل معابراصلی برعهده ناجا بوده و درخصوص معابر فرعی و تردد خودروهای واحدهای تولیدی، هماهنگی لازم فیمابین ناجا و وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

● صدورمجوز تردد بین استانی دربازه زمانی مورد تصویب ستاد ملی برای موارد ضروری و با بررسی دقیق توسط فرمانداری ها انجام خواهد شد.

● تردد مسافری با وسائط نقلیه حمل و نقل عمومی، شامل پروازها، ریلی، اتوبوسی و خودروهای مسافربری برون شهری، به ۱/۳ (یک/سوم) کاهش یافته و وزارت راه و شهرسازی، نسبت به اعمال آن اقدام می نماید. (به استثنای خودروهای حمل کالا و پروازهای نفتی فلات قاره، ماهشهر و عسلویه)

● ترددهای مرزی به ویژه در شرق کشور توسط عوامل مرزبانی به شدت مورد مراقبت قرار گیرد."

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.