| کد خبر: 234037 |

◄ نوسازی ۲۰ هزار تاکسی و اتوبوس توسط صندوق کارآفرینی امید

مدیر صندوق کارآفرینی استان تهران با اشاره به نوسازی ۲۰ هزار دستگاه تاکسی و اتوبوس در یکسال و نیم گذشته از پرداخت ۲۱۱ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال خبر داد.

تین نیوز

مدیر صندوق کارآفرینی استان تهران با اشاره به نوسازی ۲۰ هزار دستگاه تاکسی و اتوبوس در یکسال و نیم گذشته از پرداخت ۲۱۱ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فرهاد حکیم نیا در یک نشست خبری اظهار کرد:در راستای سیاست دولت مبنی بر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به جهت حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا سال گذشته از محل تسهیلات صندوق کارآفرینی امید ۱۰ هزار تاکسی در تهران با تسهیلات ۹۰۰ میلیارد تومان مورد نوسازی قرار گرفت که ۴۲۷۱ تاکسی ظرف دو سال گذشته نوسازی شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس هر کدام با تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومان نوسازی شده‌اند و برای نوسازی واگن‌های قطار مترو نیز برای هر رام قطار ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که همه این تسهیلات با تکلیف و منابع سازمان برنامه و بودجه نوسازی می‌شوند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی استان تهران وظیفه اصلی صندوق کارآفرینی امید را پرداخت تسهیلات اشتغال خرد و روستایی دانست و گفت: به منظور نوسازی تاکسی و اتوبوس و مترو هم منابعی از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص می‌یابد که ما به عنوان عامل آن را پرداخت می‌کنیم.

به گفته وی برای هر تاکسی سمند به متقاضیان ۹۰ میلیون تومان تسهیلات ۵ ساله قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد و برای هر دستگاه اتوبوس ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات ۵ ساله با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شود.

حکیم نیا در ادامه با اشاره به طرح یک روستا یک محصول افزود:در راستای این طرح در چیچکلوی اسلامشهر یک طرح تولید کفش را ساماندهی کرده ایم.

وی سرانه اشتغال مستقل برای کسب و کارهای خرد و کوچک را ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که سرانه صنایع بزرگ ۱.۵ میلیارد تومان برآورد می شود لذا توجه به کسب و کارهای خرد و کوچک یکی از مهمترین اولویت‌های ما در صندوق است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از امضای تفاهم نامه با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری خبر داد و گفت: به موجب این تفاهم نامه به ۵۲۳ نفر ظرف یک سال گذشته تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته وی ۲۷۲ طرح به مبلغ ۷۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز در بازه زمانی دو ساله از محل منابع صندوق و صندوق توسعه ملب به متقاضیان پرداخت شده است.

حکیم نیا در پایان از راه اندازی بازارچه هایی برای فروش محصولات کارآفرینان به دنبال رایزنی‌های صورت گرفته با شهرداری تهران خبر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.