| کد خبر: 233997 |

◄ هشدار وزارت تعاون به خریداران مسکن اتحادیه تعاونی انبوه ساز تهران

وزارت تعاون اعلام کرد: هرگونه فعالیت و ثبت نام در حوزه مسکن، صرفا با داشتن مجوز از مراجع ذیصلاح و رعایت همه مفاد قانون پیش فروش ساختمان امکان پذیر خواهد بود.

تین نیوز

وزارت تعاون اعلام کرد: هرگونه فعالیت و ثبت نام در حوزه مسکن، صرفا با داشتن مجوز از مراجع ذیصلاح و رعایت همه مفاد قانون پیش فروش ساختمان امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با توجه به رصد و بررسی‌های صورت گرفته، مراجعات مردمی و گزارش‌های رسیده، مشاهده شده است که برخی تعاونی‌ها و اتحادیه‌های عمرانی، با ادعای داشتن مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت راه و شهرسازی یا اعلام وابستگی به سایر نهادهای دولتی و حکومتی، واحدهای پروژه خود را از طریق تبلیغات در محل پروژه، استفاده از تبلیغات سلبریتی ها (افراد مشهور)، سایت‌های فروش اینترنتی مانند سایت دیوار، فضای مجازی و روزنامه‌های کثیرالانتشار پیش فروش می‌کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: هرگونه اقدام در زمینه ساخت و ساز و پیش فروش واحدهای مسکونی مستلزم رعایت قوانین و مقررات مربوطه از جمله:

۱. داشتن مجوز از وزارت راه و شهرسازی

۲. رعایت همه مفاد قانون پیش فروش ساختمان مصوب ۱۳۸۹.۱۰.۱۲ و آئین نامه اجرایی آن مصوب ۱۳۹۳.۰۳.۰۷

۲. ۱. دریافت مجوز از وزارت راه و شهرسازی برای انتشار آگهی پیش فروش ساختمان بر اساس ماده ۲۱ قانون پیش فروش و ماده ۱۹ آئین نامه اجرایی این قانون

۲. ۲. رعایت تبصره ماده ۴ قانون پیش فروش ساختمان که اجازه پیش فروش واحدهای یاد شده را به حداقل ۳۰ درصد پیشرفت در انجام سر جمع تعهدات منوط کرده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و بازدیدهای میدانی، اتحادیه تعاونی‌های انبوه ساز تهران و اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران، نه تنها فرآیند قانونی ساخت و ساز و پیش فروش واحدها را رعایت نکرده که با ادعای داشتن مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به پیش فروش ساختمان در قالب طرح ملی مسکن اقساطی از طریق تبلیغات و ثبت نام از متقاضیان از طریق سایتی با عنوان http://etot.co اقدام کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.