| کد خبر: 233971 |

◄ افراد ممنوع‌الخروج می‌توانند با هماهنگی مراجع قضایی وارد کشور شوند

رئیس قوه قضاییه گفت: افراد ممنوع‌الخروج که از کشور خارج شده و می‌خواهند برگردند، اما نگران برخورد قضایی هستند می‌توانند با هماهنگی مراجع قضایی وارد کشور شوند.

تین نیوز

 رئیس قوه قضاییه گفت: افراد ممنوع‌الخروج که از کشور خارج شده و می‌خواهند برگردند، اما نگران برخورد قضایی هستند می‌توانند با هماهنگی مراجع قضایی وارد کشور شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از قوه قضاییه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه صبح امروز (دوشنبه ۱۸ مرداد) شورای عالی قوه قضاییه، با تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و گرامیداشت هفته «احیای امر به معروف و نهی از منکر»، یکی از مهم‌ترین وظایف قوه قضاییه را حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و کسانی عنوان کرد که از ارزش‌های دین و فضیلت‌ها دفاع می‌کنند.

محسنی اژه‌ای گفت: ما هم باید خودمان آمر به معروف و ناهی از منکرات باشیم و هم به صورت فردی و به عنوان تشکیلات قضایی از کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، دفاع نماییم.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ابراز تمایل برخی ایرانیان مقیم خارج کشور برای بازگشت به وطن و ابراز نگرانی برخی از آنان نسبت به برخوردهای قضایی اظهار داشت: هیچ ایرانی که تبعه ایران و اکنون در خارج از کشور است، ممنوع‌الورود نیست و منعی برای بازگشت به کشور ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای افزود: اتفاقاً مواردی هست که اگر این افراد بیایند و در اینجا به مسائل آن‌ها رسیدگی شود، به نفع آنهاست و از وضعیت بلاتکلیفی خارج می‌شوند.

رئیس قوه قضاییه گفت: در حال حاضر افرادی در خارج از کشور هستند که اموال و امکانات آن‌ها در داخل سرپرست ندارد و برخی افراد ذینفع آنها را برای بازگشت به کشور می‌ترسانند، اما اگر این افراد برگردند، مسائل مالی آن‌ها در یک تحقیق و بررسی ساده و دقیق روشن می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای ادامه داد: افرادی هستند که به دلیل آنکه ممنوع‌الخروج بوده‌اند نگرانی دارند که به محض ورود به مرز دستگیر شده و راهی زندان شوند و به اتهامات آنها رسیدگی نشود که این افراد می‌توانند با هماهنگی با سیستم قضایی و بدون آنکه بازداشت شوند، به کشور بازگردند

رئیس دستگاه قضا بر همین اساس به دادستان‌ها و رؤسای کل دادگستری‌ها متذکر شد افرادی که در سالیان دور ممنوع‌الخروج بودند و اکنون نیز حکم جلب ندارند، ضرورتی ندارد صرفاً به خاطر ممنوع‌الخروج بودن، در بدو ورود به کشور دستگیر شوند و حتماً نباید این کار انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای تأکید کرد: بسیاری از افراد که پرونده کیفری یا حقوقی دارند به خصوص آن‌ها که مسئله حقوقی دارند و مدت زیادی از حکم جلب یا ممنوع‌الخروجی آن‌ها گذشته، ضرورتی برای بازداشتشان وجود ندارد و این افراد می‌توانند با اعلام زمان و نحوه ورودشان به مرکز ارتباطات قوه قضاییه یا دادستان ها، بدون نگرانی وارد کشور شوند.

رئیس قوه قضاییه همچنین با گرامیداشت روز بزرگداشت مدافعان حرم نسبت به مقام همه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای مدافع حرم و به خصوص سیدالشهدای مدافعان حرم حاج قاسم سلیمانی و شهید محسن حججی ادای احترام کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.