| کد خبر: 233968 |

در راستای تامین نیاز کشور در شرایط تحریم صورت گرفت:

◄ ریل ذوب آهن اصفهان، متروی تهران را از واردات ریل بی نیاز کرد

برای اولین بار در کشور تلاشگران ذوب آهن اصفهان در کارگاه نورد ۶۵۰ یا همان کارگاه تولید ریل ملی موفق به تولید ریل 54E1 مطابق با استاندارد EN-13674برای بهره برداری در متروی کلان شهر تهران شدند.

تین نیوز

 اصفهان/الهام ندیمی- مهرداد تولائیان معاون بهر برداری ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت : پیرو تولیدات ریلی ذوب آهن ، از جمله ریل های  60E1 و U33 برای خطوط راه آهن ، ریل  S49 برای متروی بهارستان ، ریل R18 برای معادن و ریل زبانه سوزن ، ۱۲ مردادماه ریل 54E1  نیز برای مترو کلان شهر تهران تولید شد تا کشور از واردات این نوع ریل بی نیاز شود .

به گزارش خبرنگار تین نیوز از اصفهان، وی با اشاره به کیفیت مطلوب ریل ذوب آهن اصفهان که در خطوط ریلی کشور به کارگرفته شده است، افزود : ریلی که امروز تولید شد ، پس از کنترل ، بازرسی و بارگیری برای مترو تهران که حجم بالایی از مسافر را دارد و از حساسیت ویژه ای برخوردار است ،ارسال می شود .

علی عبدالله‌پور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه نیز در این خصوص گفت : در گذشته از ریل 60E1 ذوب آهن اصفهان استفاده کرده ایم که از کیفیت بالایی برخوردار است و قطعاً با توجه به اینکه تولید ریل 54E1  نیز بر اساس استانداردهای بین المللی است ، کیفیت بسیار مطلوبی دارد .

وی افزود : در متروی تهران تنها جهت تعمیرات و نگهداری سالانه به ۵۰۰ شاخه ریل 54E1  نیاز داریم که قطعاً شرکت ساخت نیز جهت توسعه خطوط ریلی متقاضی این محصول است .

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه ، این مترو را اولین متقاضی ریل 54E1 از ذوب آهن اصفهان معرفی کرد وافزود : سایر متروهای کشور از جمله قطار شهری مشهد ، متروی اسلامشهر و سایر شهرها نیز به زودی متقاضی این ریل خواهند بود .

عبدالله‌پور ، تولید ریل در ذوب آهن اصفهان در شرایط تحریم را یک اقدام بسیار ضروری و استراتژیک برای توسعه حمل و نقل ریلی دانست و گفت : قبلاً ریل مترو از کشور اطریش وارد می شد که با شدت گرفتن تحریم ها ، به ناچار از کشورهای روسیه و ترکیه ریل وارد کردیم که از آن کیفیت برتر برخوردار نبود هزینه تعمیر و نگهداری را نیز افزایش داد .

وی افزود : در شرایط تحریم که مشکلات مالی نیز وجود دارد ، دغدغه تامین ریل یکی از مهمترین مسائل ما است و به تدریج تامین آن حتی از کشورهای روسیه و ترکیه هم سخت شد .

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه افزود : تولید ریل در ذوب آهن اصفهان نه تنها صرفه جویی اقتصادی دارد و مانع خروج ارز از کشور می شود ، بلکه دغدغه ما برای تامین ریل را از بین برد و مهمتر از همه اینکه ، وابستگی ما در حمل و نقل ریلی را به سایر کشورها کاهش داد .  

محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب آهن نیز گفت : در ادامه برنامه تولید ریل در نورد ۶۵۰ و تکمیل سبد ریل کشور ،هدف ما در این ماه تولید ریل 54E1 بود که امروز ۱۲ مردادماه تست شد و مطابق استاندارد EN-13674 به هدف رسیدیم .

وی با اشاره به سابقه ذوب آهن در تولید ریل S49 برای متروی بهارستان اصفهان ، اظهار داشت : از خصوصیات این ریل که مخصوص مترو هست و در مترو تهران به کار می رود ، استحکام و مقاومت بیشتر است که میزان تحمل بار مسافری بالایی را دارد .  

وی افزود : سفارشی که در حال حاضر داریم کمتر از هزار تن است . تولید انبوه این ریل کیلد خورد و با توجه به استفاده از این ریل در مترو تهران ، قطعاً سفارش های بعدی را هم خواهیم داشت .

علیرضا مهرابی سرپرست کارگاه ۶۵۰ نیز اظهار داشت : نسبت به 60E1 ابعاد کوچک تری دارد ، به همین دلیل تولید آن سخت تر است .

وی با اشاره به اینکه ریل تولیدی ذوب آهن همه مشخصات یک پروفیل قابل ارسال برای مصرف را دارد ، افزود :  در نورد رسیدن به ابعاد پروفیل 54E1 سخت تر از سایر ریل ها است به همین دلیل پروسه طراحی این ریل زمان بسیاری برده و سپس تراش غلتک صورت گرفت تا در نهایت به جمع بندی نهایی برای تولید رسیدیم .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.