| کد خبر: 233950 |

متن گزارش عادی طرح/ لایحه انتزاع وزارت راه و شهرسازی

گزارش کمیسیون عمران در موردطرح انتزاع بخش ساختمان شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل «وزارت حمل و نقل» و «وزارت ساختمان ، شهرسازی وآمایش سرزمین» تصویب شد.

تین نیوز

گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح انتزاع بخش ساختمان شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل «وزارت حمل و نقل» و «وزارت ساختمان ، شهرسازی و آمایش سرزمین» در مورد تقاضای اولویت مطابق تبصره (1) ماده (100) آیین‌نامه داخلی مجلس  که در جلسه علنی مورخ 6/5/1400 به تصویب رسید، چه جزئیاتی دارد؟

به گزارش تین نیوز، متن این گزارش به شرح زیر است، برای اطلاع از جزئیات این موضوع، گزارش زیر را بخوانید:

ماده واحده

برای تمرکز وظایف و ایجاد یکپارچگی و انسجام در حوزه حمل و نقل بار و مسافر درون شهری و برون شهری کشور و رعایت اصول ارتباط، پیوستگی، همبستگی و تجانس وظایف و ضرورت چابک سازی و افزایش تحرک دستگاه های مسئول در حوزه حمل و نقل و تحقق سیاست ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و تحقق اهداف و تکالیف سیاست های کلی نظام در بخش حمل و نقل و برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، و از سوی دیگر ضرورت برنامه ریزی جامع و پاسخ بهینه به تقاضای مسکن و ایجاد سازگاری با سیاست‌ های شهرسازی و آمایش سرزمین، با تفکیک اهداف، مأموریت ها و وظایف مربوط به ساختمان و شهرسازی از وزارتخانه‌های «راه و شهرسازی»، «کشور»، «سازمان برنامه و بودجه» وزارت «ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین» تشکیل می‌شود.

تبصره 1

کلیه وظایف، اختیارات و مسئولیت‌های مقرر در قوانین و مقررات مختلف مرتبط با ساختمان و شهرسازی که بر عهده وزیر و یا وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور و نیز سازمانها و شرکتهای وابسته و زیر مجموعه آنها بوده است و نیز کلیه وظایف مرتبط با آمایش سرزمین که بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور می‌باشد، حسب اهداف و مأموریت‌های مندرج در این قانون تفکیک و بر عهده وزارت « ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین» قرار گیرد.

تبصره 2

با انفکاک امور مرتبط با ساختمان و شهرسازی از وزارت «راه و شهرسازی» و افزودن وظایف مرتبط با حمل و نقل درون شهری، این وزارتخانه به وزارت «حمل و نقل» تغییر نام داده با اهداف و مأموریت‌های جدید به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

تبصره 3

کلیه وظایف، اختیارات و مسئولیت‌ های مقرر در قوانین و مقررات مختلف مرتبط با حمل و نقل که بر عهده وزیر و یا وزارت کشور و نیز سازمانهای وابسته و زیر مجموعه آنها بوده است حسب اهداف و مأموریت‌های مندرج در این قانون تفکیک و بر عهده وزارت «حمل و نقل» قرار گیرد.

تبصره 4

همه نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات مورد نیاز وزارتخانه‌های «ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین» و «حمل و نقل» از نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات وزارت راه و شهرسازی، بخشهای مرتبط با مسکن و ساختمان و نیز حمل و نقل وزارت کشور و همچنین سازمانها و شرکتهای زیر مجموعه و تابعه آنها تأمین خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.