| کد خبر: 233928 |

◄ پیام تبریک مدیرعامل متروی تهران به مناسبت روز خبرنگار

فرا رسیدن روز هفدهم مرداد در تقویم هر سال ، بهانه ای برای یادآوری زحمات و مساعی اهالی رسانه است

تین نیوز

فرا رسیدن روز هفدهم مرداد در تقویم هر سال ، بهانه ای برای یادآوری زحمات و مساعی اهالی رسانه است ؛ همراهانی همیشگی که با انعکاس اخبار و گزارشها، تحلیل ها، پیشنهاد ها و حتی انتقادات موجود ، کمک حال متولیان امور در پیشبرد اهداف و برنامه های اجرایی کشور هستند.

خبرنگاران، روزنامه نگاران،‌ عکاسان و تمامی بخش های رسانه ای ، آیینه تمام نمای اتفاقات و عملکردها هستند و به این لحاظ باید از جایگاه فاخری در بین اصناف و مشاغل برخوردار باشند اما آیا تا به امروز شأن و منزلت ایشان به درستی پاس داشته شده است ؟ آیا احترام اهالی رسانه ، آن طور که بایسته و شایسته است ، نگاه داشته شده است؟

در تعریف شاخصه ها و معیارهای نوع رفتار با خبرنگاران و روزنامه نگاران ، البته باید یادمان باشد که رعایت احترام اهالی این صنف ، صرفا" به تقدیر و تشکر از آنها خلاصه نمی شود. آنچه فراتر از هر چیز باعث رضایت خاطر فعالانه رسانه ای می شود ، درک رسالت کاری آنان و پاسخگو بودن درقبال ایشان است. یک مدیر،‌ یک مسئول و حتی یک شهروند عادی در مواجهه با خبرنگار ، ‌باید خویشتن دار و مؤدب باشد ؛ باید بداند که پاسخگویی به وی نه یک لطف بلکه یک وظیفه است. بنابراین همیشه باید وقتی برای گفت و شنود متقابل در قبال اهالی رسانه داشته باشد و مشغله های روزمره کاری را بهانه عدم مواجهه با ارباب جراید قرار ندهد. خبرنگاران در واقع نمایندگان پرسشگر طیف های مختلف جامعه هستند و حتی انتقاداتشان هم باید به دیده دغدغه های عمومی نگریسته شود.

اگر این موارد را قبول داشته باشیم ، به این نتیجه می رسیم که احترام واقعی به رسانه یعنی اختصاص وقت برای ارائه پاسخ به پرسشهای ایشان و مدنظر قرار دادن پیشنهادها و انتقادات منطقی و قابل اجرای مطرح شده برای اصلاح امور. در این صورت است که یک خبرنگار و یا روزنامه نگار ، هم به وظیفه اش می تواند درست عمل کند و هم احساس قدر و منزلت می نماید. در کشور ما ، سطح توقعات اهالی جامعه رسانه ای به واقع چنین است. هر انسان منصفی در مواجهه با فعالان این عرصه، به خوبی می تواند درک کند که انتظار آنان خواسته زیادی نیست. همان طور که مسئولان توقع دارند گزارش عملکرد و توفیقات ایشان از دریچه لنز دوربین و یا قلم زحمتکشان بی ادعا و همیشه همراه رسانه های جمعی بازتاب پیدا کند ، همان طور هم باید نقطه نظراتشان، پیگیری هایشان ، انتقادات و پیشنهادهایشان ، دغدغه هایشان و الزامات حرفه شان ارزشمند و مهم تلقی شود تا بتوان ادعا کرد خبرنگاران و روزنامه نگاران را مورد تکریم قرار داده ایم ؛ آن هم نه به صرف فرا رسیدن یک روز مناسبتی در تقویم هرسال ؛ بلکه در کل روزهای سال.

 

علی امام – مدیرعامل مترو تهران

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.