| کد خبر: 233904 |

پیش بینی یک موسسه آمریکایی از مرگ و میرهای کرونا در جهان

موسسه سنجش و ارزیابی سلامت در آمریکا برآورد کرده است که تا ماه دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ماه تا اوائل دی ماه سال جاری)، مجموع قربانیان بیماری کووید-۱۹ در جهان به ۵.۳ میلیون نفر می رسد.

تین نیوز

موسسه سنجش و ارزیابی سلامت در آمریکا برآورد کرده است که تا ماه دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ماه تا اوائل دی ماه سال جاری)، مجموع قربانیان بیماری کووید-۱۹ در جهان به ۵.۳ میلیون نفر می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، برآوردهای موسسه سنجش و ارزیابی سلامت در آمریکا حاکی از آن است که شیوع سویه دلتای کرونا موجب خواهد شد تا مجموع مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید-۱۹ در جهان تا ماه دسامبر به ۵.۳ میلیون نفر رسیده و در عین حال ۱۲ میلیون نفر دیگر نیز بر اثر عوارض و امراض مرتبط با این بیماری جان خود را از دست می دهند که در بسیاری از کشورها در آمار رسمی کرونا لحاظ نمی شود و مربوط به تلفات گزارش نشده هستند.

در گزارشی که این موسسه روز جمعه منتشر کرد، آمده است: موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری تا اوایل ماه سپتامبر (حدود شهریور و اوائل مهر ماه) به نقطه پیک می رسد و سپس به آرامی سیر نزولی پیدا می کند.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) تاکنون تقریبا ۴.۳ میلیون نفر در سراسر جهان از زمان آغاز همه گیری جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، سویه دلتا حامل بار ویروسی قابل توجهی است به گونه ای که میزان آن در افرادی که به تازگی به ویروس آلوده شده اند نسبت به مبتلایان به نوع اولیه کروناویروس، بیش از ۱۲۰۰ برابر بیشتر است به این معنی که سویه دلتا می تواند به آسانی مانند آبله مرغان گسترش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.