| کد خبر: 233810 |

پیگیر تخصیص بقیه سهمیه واکسن کرونای رانندگان تاکسی هستیم

تزریق واکسن کرونا به رانندگان تاکسی در اکثر شهرها از دوم مرداد ماه آغاز شده اما هنوز به برخی شهرها سهمیه‌ای اختصاص نیافته و پیگیر تخصیص این سهمیه برای همه رانندگان هستیم تا این قشر در معرض خطر زودتر واکسینه شوند.

تین نیوز

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: تزریق واکسن کرونا به رانندگان تاکسی در اکثر شهرها از دوم مرداد ماه آغاز شده اما هنوز به برخی شهرها سهمیه‌ای اختصاص نیافته و پیگیر تخصیص این سهمیه برای همه رانندگان هستیم تا این قشر در معرض خطر زودتر واکسینه شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی ضامنی افزود: سهمیه واکسن به برخی شهرها تخصیص داده نشده بر این اساس از طریق وزارت بهداشت در حال پیگیری هستیم تا این مشکل حل شود و برای این شهرها نیز سهیمه اختصاص یابد.

وی ادامه داد: از چند ماه قبل که قرار بود واکسن برای رانندگان تاکسی در اولویت قرار گیرد، نیاز به واکسن را به صورت تفکیک شهرها به وزارت بهداشت اعلام کردیم تا بر این اساس بارگذاری های لازم انجام شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: امیدواریم که با پیگیری هایی که انجام شده و با برنامه ریزی صورت گرفته این مشکل حل شود،  این درحالی است که از چند ماه گذشته اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در زمینه تزریق واکسن برای رانندگان تاکسی اعلام آمادگی کرده بود.

ضامنی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چند درصد از رانندگان تاکسی واکسن کرونا دریافت کرده اند؟ گفت: در حال حاضر آمار دقیقی در این خصوص نداریم و در حال جمع آوری آمار هستیم.

وی اضافه کرد: این اقدام که منجر شد رانندگان تاکسی که از اقشار در معرض خطر و آسیب پذیر هستند در اولویت تزریق واکسن قرار گیرند، اقدامی موثر و ضروری بود رفتند، شاید ناهماهنگی هایی در این خصوص باشد، اما با پیگیری های لازم در صدد رفع کاستی ها هستیم.

ضامنی اضافه کرد: در فرآیند تزریق واکسن برای رانندگان تاکسی در کشور سعی شد که در محل سازمان های تاکسیرانی هر شهر اقدامات و بستر مناسب برای تزریق در نظر گرفته شود، تا از ازدحام جمعیت جلو گیری شود.

به گزارش ایرنا واکسیناسیون رانندگان تاکسی و رانندگان فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور براساس اولویت بدنی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، در اولویت سوم قرار داشت و واکسیناسیون آن ها  از ۲ مردادماه جاری آغاز شد.

هر راننده تاکسی که دارای پروانه فعالیت باشد مشمول دریافت واکسن کرونا خواهد بود و با احتساب راننده های کمکی حدود ۴۰۰ هزار راننده تاکسی مشمول دریافت واکسن کرونا خواهند بود ودرحال حاضر ۳۱۸ هزار تاکسی در کشور و بیش از ۷۶ هزار دستگاه تاکسی در تهران فعال هستند که مسافران را جابه جا می کنند، تا کنون بیش از ۷۰۰راننده تاکسی به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.