| کد خبر: 233799 |

◄ خط ۲ متروی شیراز تست شد/پیشرفت ۷۰ درصدی فاز یک

با حضور مسئولان، تست خط گرم، فاز اول از خط دوم قطار شهری شیراز، با موفقیت انجام شد.

تین نیوز

با حضور مسئولان، تست خط گرم، فاز اول از خط دوم قطار شهری شیراز، با موفقیت انجام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز سه‌شنبه ۱۲ مرداد در حاشیه انجام تست خط گرم فاز اول خط دوم مترو، پیشرفت فیزیکی این فاز را ۷۰ درصد اعلام و اضافه کرد: در صورت تزریق به موقع و کافی اعتبار، شاهد افتتاح این فاز در آینده خواهیم بود.

حسن مرادی، با اشاره به اقدامات اجرایی شده سازمان قطار شهری شیراز طی 4 سال اخیر، گفت: قطار شهری شیراز به طول ۹۰ کیلومتر تعریف شده که خط دو آن به طول ۱۵ کیلومتر از شهرک میانرود با ۱۳ ایستگاه به فاز یک متصل می‌شود.

او افزود: در خط یک و در بحث حفاری و احداث تونل‌ها، قدم‌های خوبی برداشته شد و حفاری تونل‌ها در فاز یک به اتمام رسید.به عنوان مثال؛ تنها در سال ۹۸ حدود ۵ هزار و ۵۰۰ متر تونل حفاری شد که در جهان بی نظیر است و جزو رکوردهای ماندگار و با ارزش است.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز ادامه داد: این پروژه از سال ۹۳ شروع شد و تا امروز به ۹۵ درصد پیشرفت رسیده و بیشترین میزان حفاری آن در دیماه سال ۹۸ اتفاق افتاد و تنها در یک ماه ۸۲۰ متر تونل زده شد و کار بتنی آن به اتمام رسید که این مهم در سطح کشور بی بدیل است.

مرادی اضافه کرد: در بخش ایستگاه‌ها نیز ایستگاه قهرمانان در مرحله نازک کاری قرار دارد و با پیشرفت ۷۰ درصدی طی چندماهه آینده آماده بهره‌رداری است و با راه‌اندازی این خط گره ترافیکی و مشکلات و آسفالت برطرف می‌شود.

او با اشاره به پیشرفت سایر ایستگاه‌های فاز ۲ هم خاطرنشان کرد: ایستگاه استقلال نیز با پیشرفته‌ترین روش‌ها در حال اجرا است و در خیابان هیچ آثاری مشاهده نمی‌شود و مردم هیچ ترافیکی را در آنجا احساس نمی‌کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز یادآور شد: ایستگاه رحمت که در پارک هاشمی واقع شده نیز با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی مواجه است و تنها سازه آن تکمیل شده و در فاز یک افتتاح نمی‌شود.همچنین ایستگاه امیر کبیر از پیشرفت ۵۱ درصدی برخوردار است و تا پایان امسال به پایان می‌رسد.

مرادی ادامه داد: ایستگاه استقلال نیز با پیشرفته ترین و به روز ترین تجهیزات در حال اجرای سازه است و به نحوی اجرای آن در دستور کار قرار گرفته که در سطح خیابان انقلاب هیچ آثاری از ایستگاه نمی‌بینیم.

او، ایستگاه امام حسین را هم ویژه خواند و گفت: این ایستگاه با حدود ۳۰ درصد پیشرفت، ایستگاه تبادلی است که در فاز یک تمام شده و در فاز دوم تا یکسال آینده به پایان می‌رسد و در لینک ارتباطی ۸۰ درصد پیشرفت دارد. در بخش ریل گذری هم بیش از ۴ کیلومتر ریل گذاری انجام شده و تا یه ماه دیگر ایستگاه امیرکبیر تا امام حسین(ع) نیز ریل گذاری می‌شود.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز عنوان کرد: در بخش ریل گذاری خط ۲ (از ایستگاه قهرمانان تا امیرکبیر) بیش از ۴ کیلومتر ریل گذاری انجام شده؛ همچنین در خط یک که بیش از ۱۳ سال زمان برد و امسال با حمایت‌های شورا و شهرداری و با فعالیت‌های پیمانکاران بعد از چند سال فعالیت در خط ۲، توانستیم قطار را با تست گرم خط دو تست بزنیم.

مرادی با اشاره به اقدامات انجام شده در خط یک نیز بیان کرد: در سال‌های اخیر ۷ ایستگاه به خط یک افزوده شده که ایستگاه وکیل الرعایا به عنوان زیباترین ایستگاه کشور قابلیت ثبت به عنوان اثر ملی دارد.در خط یک همچنان در حال تکمیل و افزودن تجهیزاتی مانند آسانسور و پله برقی هستیم.

او با ارائه گزارشی از پیشرفت خط ۲، اظهار کرد: در سال ۹۶ ما ۷ میلیون مسافر را جابجا کردیم که در سال ۹۹ با وجود کرونا ۲۳ میلیون مسافر توسط قطار شهری جابه جا شد.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: امسال ۵۰۰ میلیارد تومان به قطار شهری تزریق خواهد شد که اگر در ابتدای سال اتفاق افتاده بود ما پیشرفت‌های زیادی را شاهد بودیم که با تزریق این مبلغ تا پایان سال شاهد پیشرفت‌های زیادی خواهیم بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.