| کد خبر: 233697 |

ساخت ۵ نرم‌افزار ایرانی برای توسعه حمل و نقل اشتراکی

شرکت‌های طراح و ارائه کننده نرم‌افزارهای توسعه دهنده حمل‌ونقل اشتراکی با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موفق شدند محصولات و خدمات خود را روانه بازار و تجاری‌سازی کنند.

تین نیوز

طراحی و ساخت پنج نرم‌افزار داخلی شرایط را برای توسعه حمل‌ونقل اشتراکی و کاهش اثرات نامطلوب زیست‌محیطی فراهم کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های طراح و ارائه کننده نرم‌افزارهای توسعه دهنده حمل‌ونقل اشتراکی با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موفق شدند محصولات و خدمات خود را روانه بازار و تجاری‌سازی کنند.

حمل‌ونقل اشتراکی را می‌توان روشی برای کاهش اثرات زیست‌محیطی دانست. روش‌های انتخاب و استفاده از خودروها در حال تحول است. شاید دیگر در بسیاری از شهرها مالکیت خودرو مهم نباشد. حمل‌ونقل اشتراکی قابلیت آن را دارد که جایگزین روش‌ها و مفاهیم فعلی حمل‌ونقل شود.

فناوری هوشمند مانند اپلیکیشن‌ها، کارت‌های هوشمند اعتباری، موبایل و سیستم‌های پرداخت آنلاین، استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی را آسانتر کرده است؛ تا اندازه‌ای که دسترسی به روش‌های مختلف حمل‌ونقل بسیار مهم‌تر از مالکیت خودرو به عنوان یک سرمایه مطرح است.

این فناوری کاربردی در ایران با طراحی پنج برنامه و نرم‌افزار داخلی نظیر «نرم‌افزار دوچرخه»، «سامانه هوشمند ناوگان خودرو اشتراک سفر»، «دوچرخه اشتراکی هوشمند بهرو» و «سامانه اسکوتر برقی» توسعه یافته است.

این برنامه‌ها امکان درخواست خودرو برای انجام حمل و نقل های سازمانی برای پرسنل شهرداری، امکان استفاده از دوچرخه‌ بایدو و غیره را برای کاربران فراهم می‌کند.

 

 

 

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.