| کد خبر: 233667 |

با آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث پایانه ۴۴ هکتاری دولت آباد؛

◄ سرفاصله زمانی حرکت قطارها در خط ۶ کاهش می یابد

مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: مقدمات کار برای آغاز عملیات اجرایی فاز نخست پروژه احداث پایانه ۴۴ هکتاری دولت آباد فراهم شده و بزودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: مقدمات کار برای آغاز عملیات اجرایی فاز نخست پروژه احداث پایانه ۴۴ هکتاری دولت آباد فراهم شده و بزودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: مقدمات کار برای آغاز عملیات اجرایی فاز نخست پروژه احداث پایانه ۴۴ هکتاری دولت آباد فراهم شده و بزودی این پایانه استراتژیک که نقشی مهم در کاهش زمان تعمیر واگن‌ها و همچنین تقلیل سرفاصله زمانی حرکت قطارها در خط ۶ ایفاء می‌کند، وارد فاز اجرایی می‌شود.

شرکت متروی تهران یادآور شد: پایانه دولت آباد به عنوان یکی از بزرگترین پایانه‌های تعمیراتی شبکه متروی تهران در زمینی به مساحت ۴۴ هکتار واقع شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت این پایانه برای ۵۸ رام قطار و در خط ۶ متروی تهران پیش بینی شده که تمام سطوح تعمیراتی تا سطح تعمیرات سالانه در آن انجام خواهد شد. پایانه دولت آباد با ظرفیت تعمیرات ۲۰۰۰ واگن در سال، امکان تعمیر اساسی قطارهای خط ۶ و همچنین خطوط ۷، ۸، ۹ را دارا بوده و بدین ترتیب یکی از نیازهای اساسی شبکه متروی تهران مبنی بر ایجاد محلی برای تعمیرات اساسی قطارهای مترو با ساخت آن برآورده می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه افزود: فاز نخست این پایانه در زمینی به وسعت ۱۴ هکتار و شامل ساختمان‌های اداری و تجهیزاتی، محوطه سازی، تونل ارتباطی، راه‌های دسترسی، سوله‌های پارکینگ و تعمیرگاهی، خط تست و تأسیسات برقی و مکانیکی احداث خواهد شد.

امام در پایان با ذکر این نکته که ۷۰ درصد بودجه مورد نیاز برای ساخت پایانه دولت آباد از طریق روش‌های پرداخت غیر نقد و تهاتر املاک تأمین می‌شود، گفت: با راه اندازی این پایانه، حجم قابل ملاحظه‌ای از خدمات تعمیر و نگهداری قطارها به مجموعه مذکور منتقل می‌شود که یکی از اثرات زود هنگام آن، افزایش نرخ دسترسی به ناوگان موجود، کاهش زمان تعمیر و نیز زمان انتظار برای استفاده مجدد از قطارها و درنتیجه کاهش سرفاصله زمانی حرکت قطارها و افزایش بازدهی شبکه متروی تهران خواهد بود.

Poster-Rev01 copy

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.