| کد خبر: 233637 |

◄ مثلث ریلی یزد - فارس- اصفهان تکمیل شد

با توجه به مثلث گردشگری بین سه استان یزد، اصفهان و فارس مسیر راه آهن یزد - اقلید موجب تکمیل ضلع سوم این مثلث گردشگری ریلی شده است.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل زیربناهای کشور گفت: با توجه به مثلث گردشگری بین سه استان یزد، اصفهان و فارس مسیر راه آهن یزد - اقلید موجب تکمیل ضلع سوم این مثلث گردشگری ریلی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل زیربناهای کشور روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح راه آهن اقلید_ یزد، گفت: توسعه زیر بناهای حمل و نقل به ویژه در بخش ریلی یکی از شاخصه‌های مهم و تاثیر گذار در توسعه و آبادانی کشور است.

وی افزود: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل نقل کشور در راستای همین رهنمود و تحت مدیریت و راهبری وزارت راه و شهرسازی توسعه شبکه ریلی کشور را با سه رویکرد اتصال دالان  ترانزیتی ریلی به بنادر و مبادی کشور، اتصال مراکز استان‌ها و مراکز بار و جمعیتی کشور به شبکه ریلی و بهبود تسهیل بار و جایجایی مسافر و بار در شبکه ریلی کشور برنامه ریزی و اجرایی کرده است.

خطیبی ادامه داد: پروژه راه آهن اقلید-یزد با ٢٧٠ کیلومتر در راستای تامین رویکرد سوم برنامه ریزی و اجرایی شده و با احداث آن مسیر میان بر به جنوب غربی و شمال و جنوب شرق کشور را به وجود با کاهش ٣١٠ کیلومتری مسیر به وجود می‌آورد.

او اظهار داشت: با توجه به مثلث گردشگری بین سه استان یزد، اصفهان و فارس عملا مسیر راه آهن یزد به اقلید موجب تکمیل ضلع سوم این مثلث گردشگری ریلی خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: راه آهن یزد به اقلید در محور بافت به یزد منشعب می‌شود و پس از عبور از شهرهای نی ریز، ابرکو و سورمق به ایستگاه اقلید در راه آهن اصفهان به شیراز متصل می‌شود.

او با بیان اینکه این طرح ریلی در اواخر سال ٩٠ به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شد و در دو سال گذشته با توجه به اینکه در ردیف پروژه‌های جهش تولید قرار گرفت، از سرعت بسیار خوبی در عملیات اجرایی برخوردار شد، گفت: این پروژه شامل ١٢ هکتار است که در بخش اولیه با افتتاح فاز اول، اول ٥ ایستگاه به بهره برداری می‌رسد.

معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل زیربناهای کشور گفت: پیش بینی می‌شود که در سال اول بهره داری از این طرح، حدود یک میلیون مسافر و در سال‌های حدود ٣ میلیون نفر مسافر جابجا شوند.

وی بیان کرد: اعتبار هزینه شده در این طرح به ارزش روز حدود ٦ هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

راه‌آهن یزد – اقلید روز پنجشنبه در آیین ویدیوکنفرانس با دستور از راه دور رئیس‌جمهوری به‌ بهره‌برداری رسید و با افتتاح این طرح، مسیر ریلی شیراز مرکز استان فارس به شرق کشور از جمله شهر مشهد ۳۲۰ کیلومتر و به مدت چهار ساعت کاهش یافت.

 حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری پنجشنبه در این آیین دستور بهره‌برداری از این طرح ریلی را صادر کرد.

در آیینی که به این مناسبت در محل ایستگاه راه آهن اقلید برگزار شد، جمعی از مسئولان کشوری و استانی از جمله معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار فارس حضور داشتند.

بیشتر بخوانید:

راه آهن اقلید - یزد افتتاح شد

با بهره‌برداری از این خط ریلی، آرزوی مردم استان فارس برای سفر کوتاه‌تر به مشهد مقدس محقق شد و شهر اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز حلقه اتصال این استان به خطوط ریلی شرق کشور شد.

پیش از این استان فارس در مسیر ریلی شیراز – اصفهان – تهران از موهبت خطوط ریلی برخوردار بود و مسافران مشهد مقدس ناگزیر به پیمودن مسیر اضافه بودند که با افتتاح خط ریلی اقلید – یزد، این مسیر به مدت چهار ساعت کاهش یافت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.