| کد خبر: 23361 |

احداث۲ اتوبان شمالی و جنوبی در تبریز

تین نیوز | شهردار تبریز از افزایش 500 هکتاری وسعت فضای سبز در سال‌جاری خبر داد و گفت: در بودجه عمرانی سال آینده، مطالعه احداث دو اتوبان شمالی و جنوبی با مشارکت وزارت راه و شهرسازی در دستور کار شهرداری تبریز قرار خواهد داشت.
 
صادق نجفی، در مراسم بهره‌برداری از پارک جنگلی یادگار امام راحل، «هدایت، حمایت و نظارت» را محور مهم ارتباط شهرداری با شورای اسلامی شهر خواند و اظهار کرد: برنامه‌های تدوین‌شده، با در نظر گرفتن همین محور کارساز، تحول اساسی عمران و آبادانی شهر را رقم خواهد زد.
 
وی با اشاره به پیش‌بینی‌های عمرانی در خصوص اتوبان شهید کسایی گفت: اگر چه مسئولیت این اتوبان بر عهده وزارت راه و شهرسازی است؛ اما امروزه با توسعه شهر، این مسیر، عملاً به یکی از محورهای داخلی شهر تبدیل شده و بر همین اساس، مورد توجه شهرداری تبریز واقع شده است.
 
شهردار تبریز ادامه داد: در بودجه عمرانی سال آینده، مطالعه احداث دو اتوبان شمالی و جنوبی با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، در دستور کار شهرداری تبریز قرار خواهد داشت.
 
وی پارک جنگلی یادگار امام خمینی(ره) را از محورهای مهم توسعه فضای سبز شهر تبریز خواند و اظهار داشت: با امتداد جنگل‌کاری‌های این پارک و اتصال آن به مجموعه فضای سبز عباس‌میرزا و ائل‌گلی، در آینده‌ای نزدیک شاهد ایجاد یک محور سبز و بانشاط در حاشیه اتوبان شهید کسایی خواهیم بود.
 
نجفی یادآور شد: در سال جاری با اجرای عملیات گسترده توسعه فضای سبز و طرح‌های جنگل‌کاری در محدوده فضای سبز شهری و مجموعه عون‌ابن‌علی، 500 هکتار به وسعت فضای سبز شهر افزوده شده است.
 
شهردار تبریز با بیان این که در کنار طرح‌های توسعه فضای سبز، تجهیز و توانمندسازی پارک‌ها و بوستان‌ها مورد توجه شهرداری تبریز است. ادامه داد: در سال جاری بیش از 70 میلیارد ریال برای آبیاری مدرن فضای سبز شهر هزینه‌ شده است.
 
وی آبدار کردن مهرانه‌رود را از جمله اقدامات مهم سال‌جاری خواند و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح در حدود سه کیلومتر از بستر این رود داخل شهری، علاوه بر زیبایی و سرسبزی، شاهد تاثیرات مثبت آب و هوایی این رود خواهیم بود.
 
نجفی بر لزوم برخورداری طرح‌های عمرانی از پشتوانه‌های مطالعاتی تاکید کرد و گفت: برنامه‌های ابلاغی از سوی شورای اسلامی شهر تبریز، بدون اجرای مطالعات و بررسی‌های علمی لازم، اجرا نخواهد شد.
 
شهردار تبریز یادآور شد: متاسفانه نبود برنامه‌های مطالعاتی در گذشته باعث شده امروز، شهرداری در اجرای طرح‌های عمرانی با مشکلاتی مواجه باشد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای برگزاری هفته نکوداشت تبریز گفت: بیش از 300 مهمان داخلی و خارجی در حوزه‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی، در مدت برگزاری هفته نکوداشت تبریز، تحت‌تاثیر شکوه و افتخار شهر تبریز قرار گرفتند.
 
نجفی با بیان اینکه با در نظر داشتن هویت تاریخی شهر تبریز، چشم‌انداز عمرانی و اجتماعی شهرمان را رقم خواهیم زد، تاکید کرد: کوچک‌ترین خللی در همت مدیریت شهری تبریز برای رسیدن به اهداف تدوین شده در سند چشم‌انداز، راه نخواهد داشت.
 
وی در پایان با تقدیر از شهرداری منطقه سه، این منطقه را از پویاترین مناطق شهری خواند و افزود: احداث تقاطع غیرهمسطح شهید کسایی به آرامستان وادی رحمت، با توجه به تراکم تردد در این مسیر در روزهای آخر هفته و برخی مناسبت‌های خاص، از جمله مطالبات عمرانی شهروندان است که با مسئولیت شهرداری منطقه سه، آغاز می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.