| کد خبر: 23358 |

رشد ۶۱درصدی حجم تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر بوشهر / آغاز توسعه بندر نگین

تین نیوز | مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در 6 ماهه نخست امسال حجم تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بندر بوشهر با 61 درصد رشد رکورد بی‌سابقه‏‌ای را تجربه کرد.‌
 
محمد راستاد بیان کرد: در مدت یادشده 130هزار و  839 TEU کانتینر در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد که جایگاه این بندر را به عنوان دومین بندر کانتینری کشور تثبیت کرد.
 
به گفته وی در این مدت دو میلیون و 700 هزار تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه قبل 20 درصد رشد نشان می‌‏دهد.
 
راستاد اضافه کرد: دراین مدت 241 فروند کشتی اقیانوس پیما برای تخلیه و بارگیری کالا با هفت درصد رشد در بندر بوشهر تردد کرد که بیانگر استقبال تجار و خطوط کشتیرانی از رویکرد توسعه‏‌ای در بندر بوشهر است.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان با بیان اینکه سرعت بخشی در بهره‏‌برداری از مجتمع بندری نگین از سیاست‏‌های سازمان بنادر و دریانوردی است‌، گفت: محصور نبودن در فضای شهری، برخورداری از پسکرانه لازم و امکان فضای عملیاتی در مجتمع بندری نگین موجب می‌‌شود تا جایگاه بندر بوشهر به عنوان یکی از بنادر مهم شناخته شده بین‌‏المللی ارتقا یابد.
 
وی اضافه کرد: توسعه بندر نگین با احداث جاده دسترسی و دایک حفاظتی هرکدام به طول سه کیلومتر آغاز شده است و از سال گذشته نیز صادرات مواد معدنی از این مجتمع انجام شده است.
 
راستاد با اشاره به اینکه ‌تاکنون 400 هزار تن مواد معدنی از مجتمع بندری نگین صادر شده است‌، یادآور شد: به بزودی بخشی از فعالیت‏‌های کانتینری نیز به فضای جدید درجزیره نگین منتقل خواهد شد.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: با ایجاد پیش زمینه و مقدمات توسعه مجتمع بندری نگین گام‏‌های اولیه برداشته شده است و قبل از پایان امسال قرارداد آن با بخش خصوصی منعقد می‏‌شود.
 
وی گفت: توسعه سایر بنادر این استان در زمینه تأسیسات پشتیبانی نیز انجام شده و برج کنترل ترافیک دریایی جزیره خارک برای اعمال حاکمیت دریایی با اعتبار 70میلیارد ریال تا آبان امسال افتتاح خواهد شد.
 
راستاد در پاسخ به این سؤال که آیا منطقه آزاد تجاری بوشهر در محدوده جزیره نگین است؟‌ گفت: هنوز جانمایی و محدوده منطقه آزاد تجاری بوشهر مشخص نشده است؛ اما به دلیل این که در پسکرانه منطقه آزاد تسهیلات و شرایط خاصی برای فعالیت‏‌های تجاری وجود دارد نقشی مهم در رشد تجارت دریایی بوشهر خواهد داشت.
 
وی اظهار داشت: منطقه آزاد تجاری نیاز به بندر با پذیرش کالاهای تجاری در حجم بالا دارد و اکنون بندر بوشهر به عنوان مهمترین و تنها بندر تجاری استان از نظر برخورداری از قابلیت پهلوگیری کشتی‏‌های اقیانوس‌پیما است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.