| کد خبر: 233406 |

◄ بهره برداری از سامانه کمک ناوبری ۶ فرودگاه؛ پایان سال

مدیرکل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم بهره برداری از سامانه کمک ناوبری ILS/DME فرودگاه رشت از برنامه ریزی برای بهره برداری از این سامانه در۶ فرودگاه دیگر تا پایان امسال خبر داد

تین نیوز
مدیرکل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم بهره برداری از سامانه کمک ناوبری ILS/DME فرودگاه رشت از برنامه ریزی برای بهره برداری از این سامانه در۶ فرودگاه دیگر تا پایان امسال خبر داد.
به گزارش تین نیوز،  سیامک بهنام ۱۲ خرداد ماه امسال، افزود: امسال شاهد افتتاح پروژه های متعددی در حوزه ارتباطات و ناوبری هوایی هستیم که در این راستا DVOR/DME فرودگاه ارومیه در اردیبهشت ماه بهره برداری شده و اکنون شاهد افتتاح سامانه ILS/DME فرودگاه رشت هستیم.
بهنام عنوان کرد: امسال سال تجهیزات ناوبری است و در نیمه نخست 1400 شاهد اتمام نصب و راه اندازی ILS/DME در فرودگاه های مهرآباد، امام خمینی (ره) و ساری و در نیمه دوم نیز در فرودگاه های مشهد، اهواز و بندرعباس خواهیم بود.
وی تاکید کرد: از مرداد سال گذشته انجام مقدمات کار آغاز و جمع آوری سایت قدیم سامانه کمک ناوبری فرودگاه رشت و نصب سامانه جدید و انجام وارسی پروازی با حدود ۱۰۰۰ نفر روز، انجام شد و در اوایل خرداد امسال پایان یافت.
بهنام گفت: سامانه کمک ناوبری ILS/DME فرودگاه رشت از جدیدترین و بروزترین آن در سطح دنیا بوده و از بعد نرم افزاری و سخت افزاری ارتقاء یافته است و تاثیر بسزایی در افزایش ایمنی پروازها و کاهش کنسلی و تاخیر پروازها خواهد داشت.
 بهنام عنوان کرد: طبق قرارداد منعقد شده در خرید و نصب شش دستگاه کمک ناوبری مبلغ درنظر گرفته شده برای نصب و کامیشنینگ هر دستگاه توسط شرکت خارجی 60 هزار یورو بود که با قبول مسوولیت متخصصان داخلی این مبلغ از قرارداد حذف شد و با وجود اینکه به دلیل تحریم و کرونا نماینده شرکت خارجی جهت نظارت نیز در پروژه نصب حاضر نبود این کار به بهترین شکل به انجام رسید.
مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی افزود: با بهره برداری از این پروژه با توجه به اینکه با دید افقی تا حداقل ۵۵۰متر نیز امکان نشست پروازها وجود دارد، شاهد کاهش تاخیر و لغو پروازها در این فرودگاه خواهیم بود و در صورت ارتقاء سیستم روشنایی فرودگاه به CAT2، با این سامانه حداقل دید برای لندینگ به ۳۵۰ متر هم کاهش خواهد یافت.
بهنام تاکید کرد: تیم کارآمدی از متخصصان ستاد و فرودگاه رشت در این پروژه مشارکت داشته و بسیجی وار کار کرده اند تا بهترین سامانه کمک ناوبری ILS/DME در این فرودگاه نصب شود که دقیق تر از پروژه های نصب شده توسط شرکت های خارجی انجام شده است.
وی افزود: با بروز رسانی تجهیزات ارتباطی و ناوبری در سالهای گذشته و سال جاری، تا سال های متمادی مشکلی در حوزه تجهیزات ارتباطی، ناوبری در فرودگاه رشت نخواهیم داشت. وی ادامه داد: با داشتن سرمایه های انسانی متخصص در سطح کشور، می توانیم فروش تمامی خدمات مهندسی شامل سایت یابی، نصب و راه اندازی و تعمیر و نگهداری تجهیزات CNS و کمک بازرسی را در اختیار کشورهای دیگر قرار ده
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.