| کد خبر: 233398 |

◄ راه اندازی ایستگاه RCAG در مجاورت سایت رادار جبالبارز

با تلاش متخصصان اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی، ایستگاه جدید ارتباط کلامی از راه دور (RCAG) در مجاورت سایت رادار جبالبارز جیرفت راه اندازی شد.

تین نیوز

با تلاش متخصصان اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی، ایستگاه جدید ارتباط کلامی از راه دور (RCAG) در مجاورت سایت رادار جبالبارز جیرفت راه اندازی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،سیامک بهنام، مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، از راه اندازی ایستگاه RCAG  در مجاورت سایت رادار جبالبارز جیرفت خبر داد.

وی هدف از راه اندازی این ایستگاه را افزایش ایمنی پرواز  و بهبود و تقویت پوشش رادیویی سکتور ۶  مرکز کنترل فضای کشورعنوان کرد و توضیح داد: این ایستگاه، ۲۷ تیر امسال برای انجام آزمایش های بهره برداری در اختیار اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی قرار گرفت.  با انجام این مهم، برقراری ارتباط ایستگاه از طریق بسترE۱  اختصاصی نقطه به نقط  سایت جبالبارز – مرکزکنترل با استفاده از مبدل E۱ تولید داخل کشور فراهم شده است.

بهنام افزود: درصورت صحت عملکرد مبدل ساخت داخل کشور، می توان از آن در دیگر سایت های RCAG  کشور نیز استفاده کرد و در صورت تایید بهبود پوشش مورد نیاز کنترلرها، قدمی دیگر در راستای بهبود ارتباط کلامی بین مراقبان پرواز و خلبانان برداشته می شود و ایمنی پروازها و ظرفیت پذیرش ترافیک هوایی افزایش می‌یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.