| کد خبر: 233387 |

◄ شهردار : طرح جامع حمل ونقل هوشمند کرج تدوین شد

شهردار کرج از تدوین طرح جامع و سندتوسعه حمل ونقل هوشمند این کلانشهر خبرداد و گفت : این طرح با برخورداری از تجهیزات نوین ، پایش حمل ونقل شهری کرج تا افق ۱۴۰۵ در آن دیده شده است.

تین نیوز

 شهردار کرج از تدوین طرح جامع و سندتوسعه حمل ونقل هوشمند این کلانشهر خبرداد و گفت: این طرح با برخورداری از تجهیزات نوین، پایش حمل ونقل شهری کرج تا افق ۱۴۰۵ در آن دیده شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی کمالی‌زاده  صبح  سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت استفاده از سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند در کلانشهر کرج، اظهار داشت: این سیستم‌ها از تجهیزات نوین و به‌روز در عرصه حمل‌ونقل شهری به شمار رفته و اعمال قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و هدایت رانندگان به سوی اجرای قوانین را تسهیل و تسریع می‌کند.

وی در ادامه به نصب و راه‌اندازی ۷۷ دستگاه دوربین نظارتی در کرج اشاره کرد و گفت: در سه سال اخیر ۹۳ دستگاه سامانه هوشمند ثبت تخلف اعم از سیستم ثبت تخلف خودروهای فاقد معاینه‌فنی و ثبت سرعت نیز نصب و راه‌اندازی شده است.

به گزارش تین نیوز، شهردار کرج در بخش دیگری از سخنانش  به بهره‌برداری از خودرو سیار ثبت تخلف پارک حاشیه‌ای اشاره کرد و گفت: در مدت زمان یاد شده از هفت دستگاه تابلو پیام متغییر خبری هوشمند نیز رونمایی شده است.

کمالی‌زاده همچنین به راه‌اندازی دو سایت مانیتورینگ فرعی برای پلیس راهور شهرستان کرج و استان برای رصد تخلفات در سطح شهر اشاره کرد و گفت: طرح جامع و سند توسعه ITS شهر کرج تا افق ۱۴۰۵ نیز تدوین شده است.

وی از اتصال سامانه‌های ثبت تخلف به مرکز اجراییات پلیس راهور کشور و اخذ کد برای دوربین‌ها جهت اعمال قانون خودروهای متخلف به‌صورت برخط یاد کرد و گفت: در سه سال اخیر بیش از پنج سامانه هوشمند برای مدیریت ترافیک و ثبت رخدادهای شهری جهت استفاده نمایندگان سازمان‌ها و معاونت‌های خدمات‌رسان شهرداری در امور مربوطه راه‌اندازی شده است.

شهردار کرج تاکید کرد: ین دستاوردها به‌صورت عملیاتی طی سه سال اخیر با هدف کاهش تصادفات، کاهش آلودگی هوا و رصد رخدادهای شهری در جهت رفاه حال شهروندان اجرایی و به بهره‌برداری رسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.