| کد خبر: 233326 |

◄ نگرانی از حذف 50 درصد اتوبوس ها از چرخه فعالیت با یک دستورالعمل

یک فعال بخش حمل و نقل جاده مسافری در مورد دستورالعمل جدیدی که بر اساس آن اتوبوس های با عمر بالای 15 سال امکان فعالیت ندارند، گفت: با توجه به این دستورالعمل احتمالا حدود نیمی از اتوبوس ها از کار بیکار می شوند.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده مسافری در مورد دستورالعمل جدیدی که بر اساس آن اتوبوس های با عمر بالای 15 سال امکان فعالیت ندارند، گفت: با توجه به این دستورالعمل احتمالا حدود نیمی از اتوبوس ها از کار بیکار می شوند.

به گزارش تین نیوز، حسین فرجی این دستورالعمل را غیر کارشناسی دانست و افزود:  چرا متولیان امر از چند راننده با تجربه در کارشناسی تصادفات استفاده نمی کنند تا با وقوع تصادفات تصمیمات غیرکارشناسی اتخاذ نشود؟

وی  در مورد عدم امکان فعالیت اتوبوس های مدل بالای 15 سال کارکرد، عنوان کرد: اتوبوس که آدم نیست پیر شود، تمام قطعات بدنه و موتور یک اتوبوس قابل تعویض است، بعد از انقلاب و در زمان جنگ چون تولید اتوبوس وجود نداشت، اتوبوس ها با سریال برای مثال تهران الف یا تهران ب مدل بالا و اتوبوس های بدون سریال، مدل قدیمی بودند، ولی زمانی که بازسازی می شدند، امکان تشخیص این که یک اتوبوس، ناسیونال (بنز) مدل پایین است، وجود نداشت.

بیشتر بخوانید:

فرجی عنوان کرد: قبل از تصمیم گیری برای خروج ناوگان از چرخه حمل و نقل یا باید اتوبوس کار کرده بدون گمرکی با قیمت کمتر وارد شود، یا کارخانه های اتوبوس سازی  تولید را شروع کرده و به قیمت واقعی و دور از رانت محوری، به مالکان خود راننده، ناوگان نو تحویل بدهند.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: تئوری عرضه و تقاضا در کل دنیا ثابت شده است، هرچقدر عرضه ناوگان مسافری زیادتر باشد قیمت آن نیز شکسته و کمتر خواهد شد.

او ادامه داد: البته در شرایط کنونی و باوجود تحریم ها، بهترین راهکار،  بازسازی اتوبوس ها است چون اتوبوس آدم نیست پیر شود و می توان تمام قطعات بدنه و موتور را تعویض کرد تا اتوبوس در حد مطلوب به نیازها پاسخ دهد.

فرجی ادامه داد: همچنین می توان تسهیلاتی برای مالکان در نظر گرفت تا آنان در  مدت زمان مشخص بتوانند نسبت به بازسازی اتوبوس خود اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.