| کد خبر: 233318 |

◄ معرفی 500 متقاضی موتورسیکلت برقی برای دریافت تسهیلات به بانک

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: تا کنون 500 متقاضی استفاده از موتور سیکلت برقی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

تین نیوز

 معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: تا کنون 500 متقاضی استفاده از موتورسیکلت برقی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی در این خصوص افزود: در راستای اجرای قانون هوای پاک و کمک به کاهش آلودگی هوا با مصوبه شورای شهر تسهیلاتی برای استفاده شهروندان با اولویت فعالان بخش های اقتصادی ، تولیدی و.. از موتور سیکلت برقی در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: برهمین اساس با 40 واحد تولید موتور سیکلت برقی مذاکره و از این میان با 7 واحد تولیدی معتبر در کشور تفاهم نامه امضاء شده است.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد:همچنین تفاهم نامه هایی نیز با اتاق اصناف برای معرفی فعالانی که در حوزه کاری خود از موتور سیکلت های بنزینی استفاده می کنند مانند پیک های موتوری جهت جایگزینی این موتورها با موتور سیکلت برقی به امضاء رسید.

کاظمی با بیان اینکه اولویت دیگر درحوزه بکار گیری موتور سیکلت برقی، پیگیری و اجرای طرح اسقاط موتورسیکلت های فرسوده بنزینی است، اظهارکرد: براین اساس برای اسقاط هر موتور سیکلت بنزینی به غیر از 500 هزارتومان مرکز اسقاط، مبلغ یک میلیون تومان نیز بلاعوض از سوی شهرداری مشهد به مالک موتور پرداخت می شود.

وی به پیگیری احداث ایستگاه های شارژ موتورسیکلت برقی اشاره و خاطرنشان کرد: اولویت بعدی در این حوزه، تامین خدمات پایه از جمله احداث ایستگاه های شارژ موتور سیکلت های برقی و شناسایی محل های استقرار این ایستگاه ها است که اقدامات لازم در این خصوص درحال انجام است.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: همچنین پیگیری و هماهنگی با بانک عامل برای پرداخت تسهیلات معادل 80 درصد هزینه خرید موتور سیکلت برقی تا سقف 350 میلیون ریال یکی دیگر از اقدامات انجام شده برای ترویج استفاده از موتورسیکلت برقی است که سود مازاد بر چهاردرصد این تسهیلات نیز از سوی شهرداری مشهد پرداخت خواهد شد.

کاظمی با بیان اینکه تا کنون حدود 99 اتحادیه و شرکت برای استفاده از تسهیلات درنظر گرفته شده جهت خرید موتور برقی درخواست داده اند، اظهارکرد: این اتحادیه ها و شرکت ها در حال حاضر800 نفر را برای گرفتن تسهیلات به سازمان معرفی کرده اند.

وی ادامه داد: از تعداد 800 نفر معرفی شده 500 نفر واجد شرایط تشخیص داده شده و 300 نفر مراحل مربوط به دریافت تسهیلات بانکی را انجام داده اند و از ابتدای خرداد تا کنون 40 موتور سیکلت به متقاضیان واگذار شده است و مابقی نیز بعداز دریافت تسهیلات بانکی واگذار خواهد شد.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در ادامه به سایر فعالیت های حوزه حمل ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد اشاره واضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در حوزه حمل ونقل بار درون شهری تجهیز توقفگاه های خودورهای ناوگان بوده است که در این راستا سال گذشته 500 میلیون تومان هزینه شده است.

کاظمی به نظارت هوشمند بر تردد خودروهای ناوگان حمل ونقل باری از جمله ناوگان باری سایر شهرها که به مشهد وارد می شوند اشاره و خاطرنشان کرد: برای کاهش ترافیک در مرکز شهر، ورود و خروج ناوگان باری به صورت هوشمند از طریق دوربین های نظارتی کنترل شده و برای خودروهای باری که قصد عبور از مشهد را دارند پیامک ارسال می شود تا از کنار گذر شمالی تردد کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در حوزه حمل ونقل بار درون شهری،احداث اولین مرکز ماینعه فنی خودروهای سنگین در شرق کشوراست،که عملیات اجرایی آن سال گذشته آغاز و اکنون با سرعت مناسبی در حال اجرا است.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: همچنین در این حوزه طی چهار سال گذشته 31 هزار پروانه اشتغال برای فعالان در ناوگان بار درون شهری مشهد صادر شده است و 60 شرکت تحت پوشش این سازمان نیز پروانه بهره برداری دریافت کرده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.