| کد خبر: 233255 |

◄ صدور مجوز ساخت متروی تهران - پردیس

موافقت‌نامه سازمان حفاظت محیط زیست با اجرای طرح قطار برقی تهران - پردیس صادر شد

تین نیوز

موافقت‌نامه سازمان حفاظت محیط زیست با اجرای طرح قطار برقی تهران - پردیس صادر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، موافقت‌نامه سازمان حفاظت محیط زیست با اجرای طرح قطار برقی تهران - پردیس به تاریخ ۲۲ تیرماه سال ۱۴۰۰ خطاب به وزیر راه و شهرسازی صادر شد و کلنگ اولین پروژه مشارکت ریلی کشور به زودی بر زمین می خورد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس سه شنبه با اشاره به مفاد موافقتنامه، توضیح داد: در این موافقت‌نامه آمده است، شروع عملیات اجرایی این طرح با رعایت شروط اعلامی دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق و دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو از نظر سازمان حفاظت محیط زیست بلامانع است.

بیشتر بخوانید:

کلنگ زنی مترو پردیس در گروی تایید نهایی سازمان محیط زیست

در بخشی از  این موافقت نامه آمده: نظارت بر حسن اجرای ضوابط زیست محیطی لازم الرعایه توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیازمند ارائه برنامه زیست محیطی (EMP)  توسط مجری و تایید آن توسط سازمان خواهد بود که انتظار دارد موضوع به مجری طرح تاکید و ابلاغ شود.

«مهدی هدایت» ضمن تقدیر از زحمات محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و عیسی کلانتری رئیس محیط زیست برای کلنگ زنی و آغاز به کار پروژه ریلی تهران - پردیس، توضیح داد: مجوز محیط زیست متروی پردیس صادر شد تا بزودی کلنگ این پروژه ملی در پردیس بر زمین زده شود.

وی با اشاره به مشخصات متروی  تهران- پردیس، گفت:  در حدود ۲۲ کیلومتر از مسیر مترو پردیس از مناطق حفاظت شده عبور کرده و از چهار کیلومتر پارک ملی واقع در منطقه می‌گذرد، از طرفی مسیر تونل در تقاطع‌هایی با جریان آب زیر زمینی برخورد می‌کند که همین مسئله الزامات محیط زیستی این پروژه را بیشتر کرد.

مدیر عامل شرکت عمران با اشاره به اینکه طول این خط مترو ۲۵ کیلومتر است، ادامه داد: بر اساس برآوردهای انجام شده هزینه ساخت متروی تهران-پردیس حدود چهار هزار میلیارد تومان است و زمان‌بندی اجرای آن نیز چهار ساله خواهد بود.  

هدایت با بیان اینکه این پروژه را خاص‌ترین پروژه مترو کشور دانست توضیح داد، طولانی‌ترین تونل متروی کشور در این خط قرار دارد و یکی از ایستگاه ها مقابل پارک علم و فناوری پردیس جانمایی شده است.

وی گفت: این خط مترو علاوه بر سرویس دهی به شهرستان‌های شمال شرق استان تهران شامل بومهن، رودهن، دماوند و فیروزکوه، می‌تواند مورد استفاده مسافران ورودی از استان‌های گلستان و مازندران نیز قرار گیرد به نحوی که آنان این امکان را خواهند داشت تا خودرو خود را در مجتمع ایستگاهی که در کنار دومین ایستگاه مترو در محدوده بومهن ساخته خواهد شد، پارک کنند و با استفاده از مترو به سایر نقاط تهران دسترسی پیدا کند.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: این پروژه با مشارکت ۷۰ درصدی دولت و سهم ۳۰ درصدی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) اولین پروژه مشارکتی ریلی کشور است.

به گزارش ایرنا، فعالیت پروژه متروی پردیس که مدتی به دلیل تاخیر در صدور مجوزهای محیطی زیستی با تاخیر مواجه شده بود، پس از اخذ این مجوز بار دیگر از سر گرفته خواهد شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

 

مجوز ساخت مترو تهران - پردیس صادر شد

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    این خط را تا رودهن ادامه میدادید تا در بومهن و رودهن ترافیک ایجاد نشه